PIM wordt webloguitgever

PIM wordt webloguitgever

Playcollective Interactive Marketing (PIM) stort zich als een van de eerste bureaus in Nederland op de weblogmarkt. Het plan is om namens de weblogger de hoofdredactie, marketingcommunicatie en advertentie-exploitatie te gaan verzorgen van weblogs. Volgens PIM kan de blog bij uitstek het bindmiddel vormen tussen organisatie of product en doelgroep. En zo gaat het bericht in de Adformatie nog even door.

Ik dacht eerst dat het stoffige Platform Innovatieve Marketing (PIM) zich op de weblogmarkt ging storten. Nee dus, er is blijkbaar nog een PIM in Nederland. Maar als het bureau te vergelijken is met het bericht in de Adformatie, dan zit het qua stoffigheid wel op hetzelfde niveau als mijn PIM. Ben benieuwd naar de eerste webloguitgave.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Ben benieuwd wat het gaat worden. Is iemand bekend met de personen achter dit initiatief? (ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze ook echte hands-on weblogervaring hebben)

    geplaatst op
  • De iniatiefnemers zijn Ted van Zwieten en Jan Glas die al vaker achter een hype zijn aangehold. Ken ze verder niet maar het zou me verbazen als ze enige hands-on ervaring hebben.

    geplaatst op
  • Dit kan slagen. Mits het om stevige communicatieexperts gaat die hun sporen nadrukkelijk in de PR voor grotere organisaties hebben verdiend.
    Maar als ik Marco zo hoor :-s

    geplaatst op
  • Mhmhm... ik geloof dat ik meer vertrouwen heb in de (nog kleinschalige) plannen van Michiel Frackers. En wie weet wat we nog van Upstream gaan horen... ;-)

    geplaatst op
  • De goudzoekerts uit '99 zijn weer terug! Lijkt mij een hoop geblaat.

    geplaatst op
  • Geweldig, een website in het leven roepen om de stropdas af te doen en daar ook nog de telegraaf mee halen. Oog voor gratis PR kan je ze niet ontzeggen. Btw, de domeinnaam stropdasaf.nl is weer beschikbaar. Lijkt er een beetje op dat ze net zo snel nieuwe iniatieven stoppen als starten. Hoxha heeft gelijk, de goudzoekerts zijn weer terug!

    geplaatst op
  • pimonline.nl .. domeinnaam had wel beter gekozen kunnen worden, dit klinkt als een website die een kleuter van 8 jaar heeft gekregen van z'n grote broer.

    geplaatst op
  • De eerste post van dit kuch professionele bedrijf, gespecialiseerd in weblogs dateert van 19 januari 2005. De tekst luidt: "We hebben een weblog! En het werkt ook nog. Hulde aan NetFX!"...

    geplaatst op
  • Het mogen dan misschien goudzoekers zijn, maar niet geschoten is altijd mis en wie de eerste is met een nieuw concept kan daar natuurlijk zijn voordeel mee doen. Echter kan een te snelle start je natuurlijk net zo hard de das om doen.

    Voor hen vrees ik dat het laatste op ze van toepassing is.

    geplaatst op
  • Ik sta open voor een (uiteraard geheel in aandelen betaalde) overname. Beursgang voor de zomer.

    Even serieus: ik had nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar volgens mij moeten zijn weblogs nou juist een internetverschijnsel die kleinschalig en geleidelijk moeten worden opgezet. D.w.z. met echte tijd en aandacht per log voor de redactionele formule, de vormgeving en natuurlijk ook de omzetbronnen. Ik verwacht nu Fortune webloggen als een van de trends voor 2005 noemde en de NRC en het FD uiteraard in de weken daarna artikelen in die trant schreven, dat we nog veel meer webloginitiatieven zullen zien dit jaar. Wordt nog vol, dat internet.

    geplaatst op
  • Ik sluit me helemaal aan bij conclusie van Michiel. In mijn ogen start je niet zo maar even een webloguitgeverij maar start je met een weblog en na succes start je een volgend weblog, etc. Heb je voldoende enthousiaste bloggers die met passie over een onderwerp kunnen schrijven, dan kun je overwegen meerdere weblogs gelijktijdig op te starten. Feit blijft dat een weblog (zeker in Nederland) voldoende tijd nodig heeft om zich te positioneren in de blogosfeer. Ik schat dit zelf op 6-12 maanden. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar we hebben helaas niet allemaal een Georgina Verbaan om een weblog te hypen :-)

    Even terug naar PIM, leuk iniatief maar op een verkeerde manier gebracht en als het inderdaad mensen zijn zonder hands-on ervaring dan vergeet het succes maar. Een online community in de vorm van een weblog neerzetten vraagt toch meer dan het technisch neerzetten van een website.

    geplaatst op
  • Allereerst enorm bedankt voor de aandacht. Overigens wel typisch Nederlands om een nieuw initiatief direct de grond in te boren. Maar ik ga natuurlijk graag een inhoudelijke discussie met jullie aan.

    PIM is een commercieel bedrijf en een commercieel bedrijf kan niet zonder een duidelijke propositie. Daarom claimen wij de rol van uitgever. Net als Michiel Frackers overigens.

    geplaatst op
  • Jan, mijn voorlopige oordeel (al dan niet terecht) is gebaseerd op een aantal waarnemingen: bericht in adformatie, jullie eigen website en wat ik over jullie op internet heb kunnen vinden. Het beste wat je kunt doen om aan te tonen dat ik er helemaal naast zit; laat mij/ons weten wanneer het eerst succesvolle weblog is gelanceerd en ik zal de eerste zijn die hierover zal schrijven.

    geplaatst op
  • Marco, dat is afgesproken. Het lijkt me overigens erg lastig om een weblog al direct bij de lancering succesvol te laten zijn.

    Maar laten we binnenkort afspreken. Dan zal ik onze plannen uit de doeken doen.

    geplaatst op
  • Jan, noem jij nu eens een paar weblogs (internationaal mag) die commercieel succesvol zijn gebleken? En daarnaast de reden van dat succes. Naar mijn idee (Ik weet van een aantal uitzonderingen) is succes gebasseerd op een gezond verstand en in eerste instantie een niet commerciele draai. Je kan dit soort dingen niet opdringen aan de 'klant' De afzetmarkt in nederland is daar te klein voor...

    geplaatst op
  • Marco, het inzetten van een weblog als marketingtool is op heel veel manieren uit te leggen en toe te passen. Ik realiseer me uiteraard heel goed dat een uitsluitend commerciele boodschap verkopen via een weblog niet werkt. Maar wie heeft gezegd dat wij dat van plan zijn? Echter, een organisatie kan via een weblog met zijn doelgroep communiceren door een thema te kiezen dat voor beide partijen interessant is. Door mensen uit de doelgroep en mensen uit de organisatie uit te nodigen om over een gezamenlijk thema te schrijven (berichten en reacties) ontstaat er een verbondenheid met de faciliterende organisatie. Diezelfde organisatie krijgt inzicht in wat er leeft binnen de doelgroep en kan daar zijn aanbod op afstemmen.

    Dat is, heel in 't kort, hoe ik aankijk tegen het inzetten van een weblog als marketingtool.

    geplaatst op
  • Zoals ik al zei : Serieus corporate blogging:

    Dit kan slagen. Mits het om stevige communicatieexperts gaat die hun sporen nadrukkelijk in de PR voor grotere organisaties hebben verdiend. Deze kunnen namelijk:
    'met echte tijd en aandacht per log voor de redactionele formule, de vormgeving en natuurlijk ook de omzetbronnen' werken. (citaat Michiel-leuk boek-Frackers).

    P.s Michiel: ik heb nog een lunch van je tegoed.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.