Pim de Wit exit Sanoma?

7 juni 2005, 12:32

Het lijkt er op dat Pim de Wit, directievoorzitter van Sanoma-uitgevers, per direct zijn functie zal neerleggen. Volgens het vandaag verschenen persbericht zal de Wit vanaf morgen worden vervangen door Christina von Wackerbarth, voormalig journalist, algemeen-directeur televisie van de Belgische VRT en sinds 2003 directeur van Sanoma Belgie (via: FEM Blog).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Henry Hardcore

    Hoeveel krijgt hij mee?


    7 juni 2005 om 14:26
    media

    FEM heeft het topic op haar blog geupdate:

    Pim de Wit, directievoorzitter van Sanoma-uitgevers, is gewipt. Dat heeft hij vandaag zelf bekendgemaakt in een brief aan het personeel op intranet. In deze korte toelichting zegt hij verbaasd te zijn over zijn plotselinge ontslag. Hij schrijft: “Deze gebeurtenis komt voor mij als een donderslag bij heldere hemel en geschiedt naar mijn oordeel zonder opgaaf van redenen, die deze ingrijpende maatregel rechtvaardigen. Ik ontkom er – zeer tot mijn spijt – dan ook niet aan een juridische procedure in gang te zetten.” De Wit neemt afscheid van zijn medewerkers met “een gevoel van trots en opgeheven hoofd.”

    Vreemd…


    7 juni 2005 om 16:42
    at

    pim de wit staat zeker niet bekend als de man die sanoma naar het volgende mediadecenium in kan loodsen. Het fout lopen van de als zeer belangrijke gekenmerkte onderhandelingen met nieuwe media partners waaronder Talpa kost hem uiteindelijk de kop.


    7 juni 2005 om 17:04
    Paul Molenaar

    pim de wit staat zeker niet bekend als de man die sanoma naar het volgende mediadecenium in kan loodsen. Het fout lopen van de als zeer belangrijke gekenmerkte onderhandelingen met nieuwe media partners waaronder Talpa kost hem uiteindelijk de kop.

    Klinkklare nonsens.


    8 juni 2005 om 22:04
    Piet

    Inderdaad klinkklare nonsens. De onderhandelingen met Talpa en de overname van Ilse zijn de achterliggende redenen. Het moederconcern is een papierboer die niks van adverteren en media begrijpt. Het abonneemodel gaat verdwijnen ten gunste van een adverteerdersmodel. Alleen Pim wilde dat te snel voor definnen, terwijl het eigenlijk juist te langzaam gaat.


    10 juni 2005 om 08:46
    don corleone

    Te langzaam? Bij een dergelijke ommezwaai is het van belang dat je de organisatie mee krijgt. Daar is nu, drie jaar na het eerste wijntje, nog te veel onrust omdat men maar blijft reorganiseren over de volledige breedte van het bedrijf. Men is moe en murw. Geen goede basis voor verdere ontwikkelingen.


    15 juni 2005 om 17:10
    kees

    Weet hij ook eens wat het is, ontslagen of geoutsourced worden. En nog zielig doen ook. Hij heeft ook geen medelijden met het personeel. Eerst even met vakantie en dan gewoon weer een nieuwe functie ergens anders …


    21 juni 2005 om 11:32
    at

    Paul Molenaar noemt de door mij genoemde argumentatie om de Wit te ontslaan onzin. Maar Paul het is nooit de stok die slaat maar de gek aan wie je hem geeft… jammer trouwens dat op Pauls persoonlijke weblog niets van zijn blijkbaar haakse visie op dit gebeuren terug te vinden is…ook hier niet trouwens.


    21 juni 2005 om 12:07
    hayal

    Zo Pim, nou weet je ook eens hoe dat voelt. Jammer dat je niet ook nog eens zwanger was en gelijk na je bevalling te horen kreeg dat je na 12 dienstjaren kon oprotten. Laat de volgende werkgever wel weten wat hij voor een vrouwonvriendelijk stuk directeur hij in huis haalt.


    11 juli 2005 om 10:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!