Pieter Zwart (Coolblue): “Ik denk niet dat de laatste winkelketen omgevallen is”

9 mei 2016, 13:00

Wij spraken al meerdere keren met Pieter Zwart, eindbaas van Coolblue, maar het werd weer eens tijd. Reporter en interviewer Godfried spreekt hem in een van zijn fysieke winkels en vraagt hem naar het waarom van die winkels. Pieter geeft de 5 redenen in een uitstekende mediapitch.

Verder is Zwart erg helder over de toekomst van de retail: nog veel minder vierkante meters en nog veel minder ketens die er nu nog zijn. Want er zullen er nog veel omvallen. Op de opmerking dat het lijkt alsof de strijd in de retail wel is gestreden, zegt Zwart:

Er zit een verschil tussen wanneer je terminaal bent en wanneer je je laatste adem uitblaast.

Harde woorden, maar we zullen ze maar serieus nemen, gezien de successen van Pieter in het hedendaagse retaillandschap.

Zijn strategie voor de toekomst, los van de immer blije klant? In één woord: méér.

Dit artikel verscheen eerder op 7ditches.tv.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

1 Reactie

    andré wijnveld

    klantgerichtheid/vriendelijkheid. Ik zie toch dat de klant een nummer is (heeft) wellicht een idee om de klant gewoon op het toetsenbord zijn naam in te laten vullen . Is hij dan aan de beurt klinkt het roepen van de naam een stuk warmer dan de klant het nummer laten zien op een scherm!


    10 mei 2016 om 14:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!