P&G stopt met Reflect website en winkels

P&G stopt met Reflect website en winkels

Procter & Gamble stopt per 13 juni met de Reflect website en bijbehorende winkels. Reflect werd eind jaren negentig gestart als een mass customization experiment voor schoonheidsproducten. Bezoekers konden op de wesbite zelf hun producten aanpassen aan eigen wensen. Ondanks de populariteit van Reflect - de website trok ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand en volgens insiders maakte het merk een kleine winst - heeft P&G recentelijk besloten te stoppen met Reflect als zelfstandig merk.

Bron: AdAge


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Op zijn minst merkwaardig: dergelijke ontwikkelingen hebben een erg hoge 'leer'-curve. Die kleine winst zal dan ook wel niet helemaal juist zijn. Marketing instrumenten met winst opdoeken is niet erg gebruikelijk. :-)

    geplaatst op
  • Als ik het artikel lees, begrijp ik dat ze hun learnings van Reflect gaan gebruiken bij de grote merken. Een vreemde stap, ik denk dat beide ook gewoon naast elkaar kunnen bestaan.

    geplaatst op
  • Tenzij men iets gaat doen wat nog beter past bij de nieuwe multimedia strategie van P&G.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.