Pepsi Aquafina campagne vol ‘consumer generated content’

7 januari 2006, 10:54

imagePepsi vraagt consumenten op de website van AOL om filmpjes in te sturen waarin ze hun beste wensen verbeelden. De beste inzender wint $10.000,-

Als onderdeel van dezelfde campagne heeft Tribal DDB Dallas i.s.m. Subliminal Los Angeles een website vol professionele filmpjes gebouwd, die gebaseerd zijn op de goede voornemens van Pepsi’s consumenten.

Tribal DDB Amsterdam zette ook al eens ‘Consumer Generated Inspiration’ in, voor haar klant Centraal Beheer Achmea: de door DDB geschoten commercial met het winkelkarretje is verzonnen door Frans van Gerwen, en veroverde de derde plaats in de STER Gouden Loeki 2005 verkiezing.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!