Organic of paid Search?
Moet ik wel adverteren als ik goed in de organische resultaten naar voren kom of moet ik wel aan Organic Search doen als ik al aan Search Engine Advertising doe? Volgens recent onderzoek versterken deze Search Engine Marketing-methoden elkaar. Websites die bij zoekdiensten zowel ‘links’ als ‘rechts’ goed vindbaar zijn, verdrie-voudigen hun CTR aldus Checkit.
Om welk onderzoek gaat het? En komen die extra kliks nu via de AdWords of uit de organische lijst? Daar kom ik als ik de nieuwsbrief lees niet helemaal uit. Het lijkt me relevant i.v.m. de kosten.
Aangezien ze geen bron noemen in het artikel ga ik er van uit dat het om eigen onderzoek gaat. Wellicht dat Paul (of een van de andere mensen bij Checkit) hier op kunnen reageren?
O sorry, ik ben er niet helemaal bij, de link klopt gewoon.
Het beeld is voor mij herkenbaar. Wij investeren fors in organic en paid search. Elke keer dat we op relevante zoektermen zijn gestegen (m.n. in Google), blijkt de CTR op onze paid search te stijgen. Jammer dat de CTR op organic search niet gemeten kan worden. Voor zover ik weet in ieder geval. Dan zou onderzocht kunnen worden hoe paid en organic search elkaar over en weer beinvloeden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!