Op kerstkoopavond minder doordacht gekocht.

Op kerstkoopavond minder doordacht gekocht.
, ING Groep
@evr

Koopavonden voor Kerstmis verleiden de consument ertoe diep in zijn buidel te tasten en spontaan de verkeerde dingen te kopen. Dat zeggen wetenschappers van de universiteit van Strathclyde in Schotland na een uitgebreid onderzoek.

Wie op koopavond de stad in gaat, geeft ‘s avonds per uur 38 procent meer uit dan in dezelfde tijdspanne ‘s ochtends. Kopers die pas na hun werk ‘s avonds op pad gaan, geven vaker toe aan opwellingen. Zij geven 56 procent van hun geld uit aan zogenoemde impulsaankopen. Meer dan tweederde heeft daarvan later spijt.

“De tijd van de dag is maar ??n factor bij het koopgedrag. Vermoeidheid en stress, en ook verminderde energie en concentratie leiden ertoe dat er aan het eind van de dag minder doordacht ingekocht wordt”, zei professor Gillian Hogg, die het onderzoek leidde.

Hogg zegt dat niemand zich in principe door de onderzoeksresultaten moet laten ontmoedigen. “Koopavonden voor Kerstmis zijn nuttig, als je ze maar goed plant.”

Via: Nu.nl

Eerder publiceerde Hogg al dat “Men are better shoppers than women and they enjoy it more”.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.