Online viral marketing bestaat 10 jaar

Online viral marketing bestaat 10 jaar

Doelstellingen viral marketingcampagnes in B2C vs B2B

Op 4 juli 1996 lanceerden Jack Smith en Sabeer Bhatia, de oprichters van Hotmail, de eerste online viral marketingcampagne. In die tijd was er nog geen rich media, p2p-platformen of html-opmaak in email. Smith en Bhatia moesten het doen met platte tekst en deden dat met succes. Hotmail werd in korte tijd een begrip.

Online viral marketing is inmiddels bijna een decennium oud en om eerlijk te zijn is het veel van hetzelfde. Want welke viral campagne verrast nog echt en levert de adverteerder veel op voor weinig? Veel traffic/aandacht voor weinig geld wel te verstaan. MarketingSherpa heeft een uitstekend artikel online staan waarin het kort terugblikt maar vooral de resultaten presenteert van een recent onderzoek naar viral marketingcampagnes voor zowel de B2C- als B2B-markt.

Must read!


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.