Online marketing in 2006

Online marketing in 2006

Het is een traditie dat aan het eind van het jaar websites en tijdschriften komen met lijstjes. De terugblikken en voorspellingen vliegen je om de oren. Op Clickz een voorspelling van wat online marketing gaat brengen in 2006. Veel open deuren maar toch aardig om ze weer even op een rijtje te zetten:

  • adverteerders verschuiven budgetten van tv naar interactieve media
  • campagnes zullen steeds meer geintegreerd zijn (print, online, radio, tv, outdoor, etc);
  • opkomst van Consumer Generated Media zal zich verder doorzetten;
  • RSS zal definitief doorbreken en er komen geavanceerdere tools voor management van RSS-feeds;
  • op gebied van zoekmachine marketing komt de focus nog meer te liggen op pay-per-click (PPC);
  • overheden en andere instanties zullen (nog) harder optreden bij misbruik (zoals SPAM);
  • e-mail marketing zal alleen overleven als adverteerder in staat is om relevante email te versturen;

Wat mij betreft vergeet Clickz een van de belangrijkste trends voor online marketing en dat is internet video.

Wat is volgens jou de belangrijkste trend voor 2006?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • NOT:
    - Standaard banners plaatsen en op CPM afrekenen
    - SPAM (hopelijk doen de afgelopen week opgelegde boetes hun werk (afschrikken))

    HOT:
    - E-mailmarketing mits permission based & targeted.
    - Mix van content & reclame (denk aan recepten op AH.nl)
    - Affiliate marketing
    - CPL deals waarbij adverteerders meer durven te triggeren via internet om dit later pas in geld om te zetten, bijv. sampling, gratis proefabonnementen etc. (complimenten ook aan Hyves die wat dat betreft goed bezig zijn).
    - Consumer Generated Media waarbij adverteerders tevreden klanten ook zullen inzetten om producten aan te prijzen/verkopen

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.