Online consument heeft eigenlijk nooit bestaan

Online consument heeft eigenlijk nooit bestaan

Forrester Research is een serie gestart over ?de verander(en)de consument?, op basis van zes jaar verzamelde consumentendata. De eerste conclusie die wordt getrokken, luidt: ?De online consument is dood, lang leve de multichannel consument.?

De onderzoeker James McQuiver komt tot deze conclusie naar aanleiding van de ontwikkeling van internet, dat inmiddels omarmd is als voorwaardig medium. Zo surfte in 1998 nog maar 25 miljoen Amerikanen, oftewel circa een op de tien inwoners (ca. 10%), tegenwoordig is dat twee op de drie (ca. 65%). Voorts worden de computer en internet geenszins meer gezien als iets engs en is de tijd die mensen aan internet besteden zelfs afgenomen, omdat ze handiger zijn geworden in het gebruik.

Belangrijker echter, zo stelt McQuiver, is dat ondanks de doorbraak van internet bij de kritische massa ? iets waar bijvoorbeeld telefonie een halve eeuw over deed -, inclusief online bankieren, shoppen en wat dies meer zij, consumenten daarnaast altijd offline kanalen zijn blijven gebruiken. Vandaar dat hij nu de multichannel consument huldigt.

Bron:
http://www.adfodirect.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.