Online advertising in Europa over 4 miljard euro

Online advertising in Europa over 4 miljard euro

Ik krijg net een persbericht binnen van IAB Europe waarin wordt aangegeven dat de online mediabesteingen in Europa inmiddels de 4 miljard euro is gepasseerd:

(...) In the 14 countries where data from national IAB teams was available, the total recorded or estimated spend for 2005 collectively was €4.02bn. The UK continues to lead the way, accounting for 35.9% of all Europe’s online advertising spend, France has the second largest share of the market (27.3%), and Germany accounts 22% which gives it the third largest share (although their figures do not include a provision for online classified advertising). There remains a significant gap between the three largest markets and the next tier, with Spain estimating their market to be worth 3.7% of European spend and Italy reporting an actual spend of 3.4% which places it the fifth largest market in Europe. (...)

(...) The web is accounting for around 5% of advertising spend in several developed markets and increasing at rates between 30% and 60% year-on-year in many markets. However with the internet accounting for more than 20% of consumer media time across Europe, IAB Europe has identified a key disconnect between where audiences have moved to and where marketers remain focused. (...)
De cijfers voor de Nederlandse markt werden eerder deze week gepubliceerd.

Zie ook:
Europese cijfers voor online adverteren
Europese markt voor zoekmachinemarketing naar 3 miljard euro


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Alles voor uw privaat genoegen lingerie movies toys and more !!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.