One-size-fits-all werkt niet in Japan

6 september 2005, 03:45

Vodafone one-size-fits-all strategy waarbij in 13 landen tegelijk dezelfde reeks toestellen blijkt in Japan niet goed te werken. Japanse Vodafone klanten voelen zich een social outcast, aldus het artikel in de New York Times.

Een quote van Vodafone klant Ms. Yakushiji: “My friends used to treat me differently. They’d say things like, ‘Oh, you can’t reach Yoko. She’s got Vodafone. I just couldn’t take it anymore.”

De toestellen die het prima deden in Europa, blijken niet te voldoen aan de Japanse behoeftes. Dit gecombineerd met vertraging in ontvangst van berichten en slecht ontvangst zorgden voor een verlies van 200.000 klanten in de eerste vijf maanden van dit jaar. Je zou bijna denken dat de Vodafone variant van Dutchtone sucks ook al bestaat.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Ton, goed je hier te zien!!!! Laat me even weten wat je huidige emailadres is en ik neem snel contact met je op (mijn email is info-at-marketingfacts.nl).


    7 september 2005 om 03:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!