ON alweer OFF

11 april 2006, 05:52

Daar waar Samsung de ambities in het domein van selectieve mediadistributie en community casting niet onder stoelen of banken steekt haakt concurrent Sony steeds meer af. Sony treed uit het met veel tam-tam geïntroduceerde ON project dat narrowcasting diensten aan de horeca levert. Naar verluidt heeft men een kleine 200 horeca outlets aan zich weten te binden.

Het zéér ambitieuze KPN heeft zich gemeld voor de aandelen en neemt minimaal 51% over van Sony en initiatiefnemer New Business Generation. Heineken blijft meedoen zij het met een minderheidsaandeel. KPN kwam de afgelopen periode meerdere keren in het nieuws door opvallende acquisities en overnames. Men wist onlangs succesvolle mediaondernemingen als eYe-Display, Qbix en NN solutions aan de zegekar te binden. Samen met Media Librium van de Telegraaf gaat KPN de Amsterdam Arena uitrusten met beeldscherminformatie en nu dus met de winkelnering van ON ook de horecamarkt verder uitbouwen.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Oof

    Gister werd het op Nu gepresenteerd als iets nieuws en ik maar denken dat ik er al eerder over had gelezen. Vind het nieuws dat Sony is uitgestapt boeiender dan het instappen van KPN.


    11 april 2006 om 06:54
    jeroenmirck

    Die kop deugt voor geen meter: ‘ON alweer OFF’. Het platform gaat gewoon door, in een andere aandelenconstructie. En zelfs ‘afhaker’ Sony blijft partner. Een slecht stukje sensatiejournalistiek, Albert…


    11 april 2006 om 07:37
    venturo

    @ jeroen, ik ben toch bang dat je deze keer niet goed geinformeerd bent. Sony verkoopt de aandelen en wellicht blijven ze wel de schermpjes nog even leveren. Het ON platform, met SONY software verdwijnt en wordt vervangen door KPN intelligentie. On is echt Off….


    11 april 2006 om 07:43
    jeroenmirck

    Maar het blijft ON heten. Dus klopt je kop niet.


    11 april 2006 om 07:45
    venturo

    Kwestie van interpretatie wat ON nou is denk ik. 🙂 ON was een samenwerking tussen Heineken en SONY. En die is niet meer evenals het platform.


    11 april 2006 om 07:55
    jeroenmirck

    Ik zie heel goed dat er een rigoureuze verandering plaatsvindt. Maar de gebruiker ziet alleen het concept en zal het worst wezen wie de supplier is.


    11 april 2006 om 08:06
    venturo

    Das weer heel wat anders…..dit is toch een marketingweblog?


    11 april 2006 om 08:09
    jeroenmirck

    Marketing is hoe je iets verkoopt. Met welke supplier je dat doet, doet a priori niet ter zake.

    (Wat ons overigens niet van de taak ontheft om over de ins en outs te schrijven.)


    11 april 2006 om 08:10
    venturo

    Ja en… LG en Philips werken ook samen op dat gebied maar drukken elkaar van het schap bij de Mediamarkt. Wat wil je nou zeggen?


    11 april 2006 om 12:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!