ON alweer OFF

ON alweer OFF

Daar waar Samsung de ambities in het domein van selectieve mediadistributie en community casting niet onder stoelen of banken steekt haakt concurrent Sony steeds meer af. Sony treed uit het met veel tam-tam geïntroduceerde ON project dat narrowcasting diensten aan de horeca levert. Naar verluidt heeft men een kleine 200 horeca outlets aan zich weten te binden.

Het zéér ambitieuze KPN heeft zich gemeld voor de aandelen en neemt minimaal 51% over van Sony en initiatiefnemer New Business Generation. Heineken blijft meedoen zij het met een minderheidsaandeel. KPN kwam de afgelopen periode meerdere keren in het nieuws door opvallende acquisities en overnames. Men wist onlangs succesvolle mediaondernemingen als eYe-Display, Qbix en NN solutions aan de zegekar te binden. Samen met Media Librium van de Telegraaf gaat KPN de Amsterdam Arena uitrusten met beeldscherminformatie en nu dus met de winkelnering van ON ook de horecamarkt verder uitbouwen.


Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Gister werd het op Nu gepresenteerd als iets nieuws en ik maar denken dat ik er al eerder over had gelezen. Vind het nieuws dat Sony is uitgestapt boeiender dan het instappen van KPN.

    geplaatst op
  • Die kop deugt voor geen meter: 'ON alweer OFF'. Het platform gaat gewoon door, in een andere aandelenconstructie. En zelfs 'afhaker' Sony blijft partner. Een slecht stukje sensatiejournalistiek, Albert...

    geplaatst op
  • @ jeroen, ik ben toch bang dat je deze keer niet goed geinformeerd bent. Sony verkoopt de aandelen en wellicht blijven ze wel de schermpjes nog even leveren. Het ON platform, met SONY software verdwijnt en wordt vervangen door KPN intelligentie. On is echt Off....

    geplaatst op
  • Maar het blijft ON heten. Dus klopt je kop niet.

    geplaatst op
  • Kwestie van interpretatie wat ON nou is denk ik. :) ON was een samenwerking tussen Heineken en SONY. En die is niet meer evenals het platform.

    geplaatst op
  • Ik zie heel goed dat er een rigoureuze verandering plaatsvindt. Maar de gebruiker ziet alleen het concept en zal het worst wezen wie de supplier is.

    geplaatst op
  • Das weer heel wat anders.....dit is toch een marketingweblog?

    geplaatst op
  • Marketing is hoe je iets verkoopt. Met welke supplier je dat doet, doet a priori niet ter zake.

    (Wat ons overigens niet van de taak ontheft om over de ins en outs te schrijven.)

    geplaatst op
  • En wie heeft nou de grootste?? .... diepgaande discussie

    Sony ...Samsung .... concurrenten???

    http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/04/art000001C65C75C17EC824.html
    (bron NOS)

    geplaatst op
  • Ja en... LG en Philips werken ook samen op dat gebied maar drukken elkaar van het schap bij de Mediamarkt. Wat wil je nou zeggen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.