Nuon heeft een probleem
In een paginagrote advertentie in de landelijke dagbladen bood Nuon gisteren zijn verontschuldigingen aan voor de problemen in hun administratiesysteem. Consumenten krijgen (men name bij verhuizingen) te laat hun maandelijkse rekening of eindafrekening. De consumentenbond vindt het echter ongehoord om zo’n peperdure advertentie te plaatsen. Het energiebedrijf had die kosten volgens de bond in het verbeteren van hun administratiesysteem moeten steken. Voor excuses op papier is het volgens de consumentenbond te laat en men vindt dat de directie van Nuon moet opstappen.
Opmerkelijk is dat Nuon van de grote energiemaatschappijen Eneco, Essent en Nuon, het meeste geld uitgeeft aan marketing en het minste begrijpt van klantenservice. De consumentenbond heeft hier wat mij betreft dan ook een punt: zorg eerst dat de klantenservice in orde is alvorens je te richten op marketingcampagnes!
Je zou bijna denken dat het boze opzet is. Wanneer je kijkt naar het percentage consumenten dat aangeeft over te willen stappen naar een andere leverancier vanwege slechte service, dan is dit veel lager dan het percentage dat aangeeft niet over te willen/durven stappen omdat men bang is dat dit fout gaat.
Hoezo heeft Nuon belang bij administratieve chaos?
Het is verschrikkelijk bij Nuon,ik ben al vanaf Mei bezig geld terug te krijgen wat met een automatische incasso ten onrechte van mijn rekening werd afgeschreven en de incasso stop gezet.Nu krijg ik accepts van Intrum Justitia om te betalen,terwijl ik geld van Nuon tegoed heb.Ik ben over gestapt naar Essent en daarna is het mis gegaan,want ook bij Essent klopt er niets van de administratie,waar de consument de dupe van is.
Het is nu 2009 en het gaat nog steeds zo. De administratie van Nuon is een enorme bende.
Nuon is een bedrijf wat alleen aan geld denkt,zij leven totaal in hun eigen wereld,oplichten,bedreigen en bedriegen.een criminele bende is het.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!