Bol.com, MyPhotofun en All-in-Solo genomineerd voor De Speld 2012

12 november 2012, 15:06

De nominaties voor De Speld 2012 zijn bekend. De strijd om de jaarlijkse zoekmachineanaward gaat tussen Bol.com, Ematters met hun klant MyPhotoFun en Netprofiler met hun klant All-in-Solo. De drie genomineerden presenteren hun case tijdens het Search Strategies Event op 29 november aanstaande in het Dutch Design Hotel Artemis te Amsterdam.

Update 20 november 2012, 15:15: verwisseling van Netprofiler en eMatters gecorrigeerd.

De Speld is de jaarlijkse award die wordt uitgereikt aan de meest succesvolle bijdrage op het gebied van zoekmachinemarketing. Alle inzendingen worden beoordeeld op het innovatief karakter, de behaalde resultaten en de bijdrage aan zoekmachinemarketing. Dit kan een (klant)case zijn, maar ook andere innovaties op het gebied van zoekmachinemarketing komen in aanmerking, zoals tools, onderzoeken, etc. De Speld wordt sinds 2005 uitgereikt.

Cases

In algemene zin vindt de jury dat er dit jaar geen enkele case met kop en schouders bovenuit steekt. Er zijn in de cases weinig echte innovaties gemeld, echter zijn de cases wel degelijk opgebouwd. Een korte beschrijving van het juryoordeel over de drie genomineerde cases:

  • Bol.com. De jury vindt de case van Bol.com zeer compleet. Vanuit goed afgebakende doelstellingen en een goede research wordt een knap resultaat neergezet door inzet van een brede mix aan search producten.

  • MyPhotoFun. De case van MyPhotoFun geeft inzicht in de activiteiten op gebied van SEA binnen een concurrerende markt en met een beperkt budget. De strategie en resultaten worden op een transparante weergegeven en SEA wordt optimaal benut.

  • All-in-Solo. De rijschool All-in-Solo heeft zijn activiteiten een grote impuls gegeven door goed te optimaliseren op mobile en het lokaal maken van landingpages en de SEA-campagne. De focus is gericht op daadwerkelijke sales die door middel van grote aantallen lokaal gebonden landingpages resulteren in een beter rendement vanuit search.

De jury

De jury bestaat dit jaar uit:

  • Aart Wallet (juryvoorzitter), mede-eigenaar van het bedrijf No-Search.

  • Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle.

  • Ruud Kok, SEO-consultant bij en eigenaar van dotSearch.

  • Mathieu Burgerhout, eigenaar van Webshoptimizer.

  • Keesjan Deelstra, SEO-consultant en eigenaar van InternetEffect.

Search Strategies Event

Het Search Strategies Event is het jaarlijkse Nederlandse event op het gebied van Search Engine Marketing, inclusief SEO- en SEA-strategieën en -tactieken, best practices en social media. Dit jaar vindt het event op 28 & 29 november aanstaande plaats in het Dutch Design Hotel Artemis te Amsterdam.

Het programma bestaat uit internationale keynote sprekers als Sophie Schoder van Microsoft en Dixon Jones van Majestic SEO en Nederlandse search engine-marketingexperts, waaronder Peter van der Graaf, Roy Huiskes, Sander Tamaela, Ramon Eijkemans, Martijn Beijk, Tom Wentholt en Wouter Veenboer.

Het volledige programma is te zien op www.searchstrategiesevent.nl.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jeffrey Bleijendaal

    Leuk om te lezen dat Marketingfacts ook de genomineerden aankondigt.

    1 Puntje ter aanpassing is dat Ematters met de case van MyPhotoFun is genomineerd.


    12 november 2012 om 15:17
    MvanEeghen

    Veel succes aan de genomineerden. Moge de beste winnen!


    13 november 2012 om 08:37
    Frans Appels

    2e puntje ter aanpassing: De All-in-Solo case is door Netprofiler gedaan, niet door Ematters.


    20 november 2012 om 12:25
    bramkoster

    @Jeffrey, @Frans: dank voor de opmerkingen, heb het zojuist aangepast!

    @Jeffrey: sorry voor de late reactie, ik heb je comment van vorige week gemist door de drukte.


    20 november 2012 om 14:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!