Nieuwe Robbie Williams kost $54

19 oktober 2004, 18:05

Het nieuwste album van Robbie Williams gaat – flink verkleind – over de toonbank voor $54.

Voor die $54 krijgt de ware fan het album op een memory card, die ze in haar mobiele telefoon kan afspelen. De mateloos ouderwetse CD-versie kost minder dan 1/3 daarvan.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Interessant!

    Hoorde vandaag nog een aardig verhaal van Michael Moon over de introductie van de cd-speler. Het lukt Philips destijds maar niet om de cd-speler aan de man te brengen. Miljarden gespendeerd aan ontwikkeling en marketing met als resultaat slechts enkele tienduizenden verkochte cd-spelers. Een mega-flop dus.

    Dire Straits, die destijds werkte aan het album “Money for nothing”, werd vervolgens gevraagd wat ze dachten te gaan verdienen met de verkoop van de nieuwe lp (u weet wel). Antwoord was 2 miljoen dollar waarop ze vervolgens een bod is gedaan van 5 miljoen dollar als ze het nieuwe album alleen op cd zouden uitbrengen. Zoals we inmiddels weten hebben ze dit bod geaccepteerd en het resultaat was dat in no-time de cd-spelers over de toonbank vlogen. Men wilde koste wat het kost de nieuwe cd van de Dire Straits kunnen afspelen. Slimme marketingstrategie om via gedragsbeinvloeding een produkt aan de man te brengen. Dus niet schreeuwen hoe goed je produkt wel niet is. Nee, gewoon zorgen dat ze je produkt moeten/willen kopen.

    Pin me niet vast op de exacte cijfers; het gaat om het marketingprincipe 🙂


    19 oktober 2004 om 19:26
    mangold

    Tja, in dat geval gaan ze hier dus de mist in door het WEL ook aanbieden van de CD-versie. En als ik ’t me goed herinner, was die Dire Straits CD destijds ook al niet duurder dan een ouderwetse LP…


    19 oktober 2004 om 20:22
    Evert Jan

    Volgens mij was de cd ‘money for nothing’ net zo duur als de elpee.

    Michael Moon heeft je beneveld met romantische marketing verhalen.

    Marco: praat eens over Anastacia. Een markering hype MET een verhaal.:-))))))))))


    19 oktober 2004 om 20:49
    media

    LP en CD waren inderdaad ook net zo duur; waar het om gaat zijn de inkomsten die Dire Straits heeft gekregen voor het uitbrengen van het album. Bovendien gaat het ook om het marketingverhaal. Wel goed lezen de volgende keer EJ!

    En wat is het verhaal van Anastacia? Anders dan dat ze zichzelf prima heeft verkocht.


    20 oktober 2004 om 03:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!