Nieuwe Robbie Williams kost $54

19 oktober 2004, 18:05

Het nieuwste album van Robbie Williams gaat – flink verkleind – over de toonbank voor $54.

Voor die $54 krijgt de ware fan het album op een memory card, die ze in haar mobiele telefoon kan afspelen. De mateloos ouderwetse CD-versie kost minder dan 1/3 daarvan.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Interessant!

    Hoorde vandaag nog een aardig verhaal van Michael Moon over de introductie van de cd-speler. Het lukt Philips destijds maar niet om de cd-speler aan de man te brengen. Miljarden gespendeerd aan ontwikkeling en marketing met als resultaat slechts enkele tienduizenden verkochte cd-spelers. Een mega-flop dus.

    Dire Straits, die destijds werkte aan het album “Money for nothing”, werd vervolgens gevraagd wat ze dachten te gaan verdienen met de verkoop van de nieuwe lp (u weet wel). Antwoord was 2 miljoen dollar waarop ze vervolgens een bod is gedaan van 5 miljoen dollar als ze het nieuwe album alleen op cd zouden uitbrengen. Zoals we inmiddels weten hebben ze dit bod geaccepteerd en het resultaat was dat in no-time de cd-spelers over de toonbank vlogen. Men wilde koste wat het kost de nieuwe cd van de Dire Straits kunnen afspelen. Slimme marketingstrategie om via gedragsbeinvloeding een produkt aan de man te brengen. Dus niet schreeuwen hoe goed je produkt wel niet is. Nee, gewoon zorgen dat ze je produkt moeten/willen kopen.

    Pin me niet vast op de exacte cijfers; het gaat om het marketingprincipe 🙂


    19 oktober 2004 om 19:26
    mangold

    Tja, in dat geval gaan ze hier dus de mist in door het WEL ook aanbieden van de CD-versie. En als ik ’t me goed herinner, was die Dire Straits CD destijds ook al niet duurder dan een ouderwetse LP…


    19 oktober 2004 om 20:22
    Evert Jan

    Volgens mij was de cd ‘money for nothing’ net zo duur als de elpee.

    Michael Moon heeft je beneveld met romantische marketing verhalen.

    Marco: praat eens over Anastacia. Een markering hype MET een verhaal.:-))))))))))


    19 oktober 2004 om 20:49
    media

    LP en CD waren inderdaad ook net zo duur; waar het om gaat zijn de inkomsten die Dire Straits heeft gekregen voor het uitbrengen van het album. Bovendien gaat het ook om het marketingverhaal. Wel goed lezen de volgende keer EJ!

    En wat is het verhaal van Anastacia? Anders dan dat ze zichzelf prima heeft verkocht.


    20 oktober 2004 om 03:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!