Nieuwe gedragscode voor onderzoek en statistiek

27 augustus 2004, 03:17

De gedragscode voor onderzoek en statistiek is onlangs in boekvorm gepubliceerd. De drie brancheorganisaties Markt Onderzoek Associatie, Vereniging voor Beleidsonderzoek en Vereniging voor statistiek en onderzoek, hebben de code gezamenlijk opgesteld in het kader van de Wet bescherming Persoonsgegevens.

Na ruim twee jaar van voorbereiding en wijzigingen is de gedragscode voor onderzoek en statistiek begin dit jaar officieel goedgekeurd door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en gepubliceerd in de Staatscourant 2004, nummer 36.

Als service voor de leden van Markt Onderzoek Associatie (MOA), Vereniging voor Beleidsonderzoek (VBO) en Vereniging voor statistiek en onderzoek (VSO) is de complete gedragscode in boekvorm uitgegeven. Aangezien de code qua lengte opvallend kort is en de tekst ervan zo is geformuleerd dat de onderzoeker er goed mee uit de voeten kan, resulteert een en ander in een handzame en overzichtelijke uitgave, zo verzekeren de initiatiefnemers.

Naast de complete gedragscode inclusief toelichting is er ook nog aandacht voor de ‘tien gouden regels voor Onderzoek & Statistiek en Gegevensbescherming’, praktische aanwijzingen en enkele achtergrondgegevens van juridische aard.

Het boekje Gedragscode voor onderzoek en statistiek kost 22,50 euro en is te verkrijgen via:

www.marktonderzoekassociatie.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!