Nieuwe energieklant kost meer dan het oplevert

Nieuwe energieklant kost meer dan het oplevert

Ondanks het feit dat de mediabestedingen van energiebranche (met name die van Nuon, Eneco en Essent) in het eerste halfjaar toenamen met 45% tot bijna 24 miljoen, zien we de energiebedrijven weinig in de media. Hier en daar een tv- en radiospotje, een beetje print en dan hebben we het wel gehad. Belangrijkste reden is dat de grote leveranciers een analyse hebben gemaakt en tot de conclusie zijn gekomen dat zij zich beter kunnen richten op behoud dan op werving van klanten. Aan de achterkant dus wel dm-acties om klanten te behouden, aan de voorkant weinig extra campagnes om nieuwe klanten binnen te halen.

In de Adformatie van deze week een interessant artikel van Robert Heeg over de energiemarkt in surplace.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.