Nieuw: Inbound Customer Marketing

9 september 2005, 13:04

Wat tot op heden bekend was als cross & up selling heet sinds kort Inbound Customer Marketing. Epiphany, leverancier van CRM software, heeft samen met Capgemini onderzoek gedaan naar cross & upselling en heeft er direct een eigen naam aan gegeven.

ICM blijkt een hoge return on investment te genereren. De onderzoekers geven aan dat 44% van de bedrijven die ICM toepast een ROI van meer dan 25% heeft. Doordat de klant zelf contact legt zijn de resultaten hoger dan bij traditionele marketingvormen.

Met name de telecom en media branche gebruiken ICM en plukken hier de vruchten van. De verzekeringsbranche wordt genoemd als achterblijver.

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

1 Reactie

    Victor Verstappen

    Beste Ludo,

    Ik heb getracht het onderzoek te vinden op de site van epiphany, maar waarschijnlijk is dat inmiddels van de site verwijderd. Zou jij mij dat toevallig kunnen toesturen?

    Alvast hartelijk dank,

    Victor Verstappen


    25 oktober 2007 om 12:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!