Netwerken met Linked In

22 september 2004, 08:01

Een van de prettige elementen van internet is dat iedereen met een druk op de knop bereikbaar is. Emailadressen zijn net zo gewoon geworden als telefoonnummers. Als mijn dochter afscheid neemt van haar vriendinnen op zeilkamp worden emailadressen uitgewisseld in plaats van fysieke adressen. Dit verklaart ook het succes netwerkensites als en Friendster.com die inmiddels al 3 miljoen leden heeft. Voor de zakelijke markt is er LinkedIn. Uit onderzoek van Forbers, PC Magazine en Intelligent Enterprise blijkt dat dit het meest zakelijk bruikbare en best beveiligde netwerk is omdat zij geen mailadressen of andere contactinformatie laat zien. LinkedIn is actief in 80 landen en heeft inmiddels 1 miljoen leden. 97% van de leden is lid geworden op uitnodiging van bestaande leden. 25% van de gebruikers zoekt een baan, 25% managers die op zoek zijn naar personeel en 30% gebruikt het voor verkoop- en bedrijfsdoeleinden. In Europa zijn inmiddels meer dan 200.000 gebruikers. Ik moet zeggen dat het inderdaad fascinerend is hoeveel mensen er nu binnen je bereik komen. Ik heb 16 relaties die ook gebruik maken van Linked In, via hen heb ik toegang tot 800 anderen. Deze hebben weer toegang tot 31.000 anderen. Uiteraard is de vraag hoe waardevol dat laatste is, want als je van een vriend van een vriend een verzoek krijgt, neemt de waarde ervan natuurlijk af. Desalnietemin is het goed om juist dit soort voordelen van internet actief voor je te laten werken.

Bron: Computable 17-09-2004

http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/business/technology/9722913.htm

LinkedIn

Headquarters: Mountain View

Employees: 27

Funding: $4.7 million from Sequoia Capital.

How you get in: Can sign up at wwww.linkedin .com, can then invite in others into your network.

Mission: Allows users to search for people, based on industry, company, geography, title or by keyword in their profile. Can make requests to contact people up to four degrees of separation away. Requests must be approved by each person along the chain of contact.

Plans for making money: Charge for a premium service early next year, targeted at heavy users, mainly recruiters. Will experiment with ads as a secondary revenue stream.

LinkedIn Facts:

http://channels.lockergnome.com/net/archives/20040720_linkedin_facts_future.phtml

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!