Nederlander haalt nieuws vaker van internet

6 april 2004, 15:59

Steeds meer Nederlanders halen het nieuws van internet. Na de televisie en de radio staat internet als nieuwsbron nu op de derde plaats, blijkt uit het onderzoek van Interview NSS dat deze week al vaker ter sprake is geweest.

Het bureau ondervroeg in opdracht van IAB Nederland 1200 huishoudens over de hoeveelheid tijd die zij besteden aan mediaconsumptie. De televisie blijft met 39 procent het belangrijkste medium, gevolgd door radio (37 procent).

Hoger opgeleiden en mensen met hogere inkomens besteden meer van hun tijd aan het gebruik van digitale bronnen ten koste van andere media.

Uit het onderzoek blijkt dat internet (17 procent) in tijdsbesteding de dagbladen (9 procent) en tijdschriften (4 procent) ruimschoots is gepasseerd.

Bron: ANP

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!