Nederland wil geen internetdokter
Nederlanders vinden een persoonlijke relatie met hun arts belangrijker dan een snelle en efficiente behandeling. Op auto-matiseringsprojecten als videocontact met de arts zitten ze al helemaal niet te wachten. En als ze al de voordelen van de auto-matisering zien dan gaat het om informatie naar de prestaties van zorgaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van het Nitel) (Nederlands Instituut voor Telemedicine). Radio Online sprak gisteren met Desire Hoving, onderzoeker van het Nitel.
Ben benieuwd wat mensen achter concepten als dokterdokter.nl van dit onderzoek vinden.
In 1999 deden een aantal grote banken onderzoek naar online bankieren en digitaal geld. Ruim 85% van de bevolking wilde niet online bankieren en ruim 95% zag geen toekomst in digitaal geld. Mede daarom zijn veel banken te laat begonnen met online bankieren en hebben bijna geen markt aandeel in digitaal geld. Ondertussen heeft paypal ruim 87 miljoen gebruikers!
In 2001 deed Britisch Airways een onderzoek naar het behoefde van stroomaansluitingen in het vliegtuig. Dit behoefde was vrij nihil, daarom werd besloten om voor ruim 800 miljoen dollar vliegtuigen te bestellen zonder stroomaansluiting. Toen ze eind 2003 geleverd werden, blijk dat de behoefde naar stroomaansluitingen erg groot was ivm met laptops en producten
My point:
Als het gaat om internet en andere digitale producten, dan is een marktonderzoek vaak weggegooid geld!
Ondank is `s werelds loon…
De moderne dokter is een mengeling van toegepast wetenschapper, communicator en sjamaan.
Droge feitelijke informatie kan wel via internet worden uitgewisseld. Communicatie is rijker als je er een schouderklop bij kunt geven.
Maar sjamanen heb ik op het internet nog nooit gezien..
Heb jij dan wel eens een schouderklop gehad van een dokter… Een groot deel van de doktoren kunnen niet eens op het niveau van jan met de pet praten en verschuilen zich vaak achter complexe praat.
Schouderklopje bij deze…
(En die hernia gaat vanzelf over…)
Ik heb even op ook even op de website van Nitel gekeken en volgens mij moeten jullie gewoon een e-mail sturen naar [email]info@nitel.nl[/email] . Dan wordt het rapport toegestuurd. Ik denk dat de presentatoren zelf het rapport ook niet gelezen hebben namelijk, ze luisterden nauwelijks naar de antwoorden. Oordeel dus zelf na het lezen van het rapport!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!