Nederland Talpa-moe?
Daar waar ik weken geleden al was afgehaakt, lijkt nu ook Venturo af te haken:
Talpa lijkt er werkelijk alles aan te doen om dagelijks in kranten, websites en fora aanwezig te zijn. Een ?top of mind? strategie die eerlijk gezegd de belangstelling doet afnemen naarmate het aantal berichten toeneemt. Niet dat er geen interesse bestaat voor de activiteiten van het John de Mol mediavehikel, integendeel. Echter de waterval aan berichten, speculaties en axioma?s bezorgen mij en vele anderen TV10, RTL, Sport7, en SBS d?j? vu?s en maakt het journaille een beetje blas? voor de werkelijke doelen van Talpa. Het grote geheel zeg maar. Op dit moment vooral veel van het zelfde dus en weinig spraakmakende zaken behalve dat steeds duidelijker wordt dat men bij Talpa de markt voor mediapersoneel afroomt.
Albert, je had het niet treffender kunnen formuleren!
Ook wel aardig dat ik op drie van de afgelopen weblogs een bericht over Talpa tegenkom. Tja, zo werk je daar wel aan mee natuurlijk, gezien het vooral non-nieuws betreft.
Zijn het niet mogelijk vooral bloggers die in een cirkel rondbloggen en veel soortgelijks tegenkomen en plaatsen?
‘Nederland’ is denk ik wat minder Talpa moe en smult van Hilversum en haar matras. Terecht of niet, wel begrijpelijk.
Maar het begint inderdaad een beetje op de hype rond weblogs te lijken, zoveel overspannen verwachtingen 😉
Dit was voorlopig het laatste berichtje over Talpa totdat ze ook daadwerkelijk wat hebben laten zien 😉
Tsja ik weet niet hoor, maar er is wel wat aan de hand in TV land… Niet te vergelijken met Sport7, SBS e.d. Kijk eens naar de investeringen nu al. Dit is een historische toevoeging aan het tv landschap. Die RTL , SBS en PO in hun voegen zullen doen kraken.
Maar goed het kan best zijn dat jullie zaken als internetbeleggers, virale dingen en weet ik veel wat allemaal niet, vele malen indrukwekkender vinden
@Flut, het is absoluut interessant wat er gebeurt in het medialandschap. Maar zoals Albert ook al schrijft, het is op dit moment vooral veel van het zelfde. Iedere dag komt Talpa met een nieuwe naam op de proppen. Leuk, maar ik ben benieuwd naar het format, hoe gaat het convergentiemodel er uit zien en vooral ook welke rol gaat internet spelen in het geheel? Dat Linda het met Beau gaat doen zal me eerlijk gezegd een worst wezen 😉
TV is nou eenmaal een medium dat veel aandacht trekt. Hoe je ’t ook wendt of keert. Elke beweging wordt miniscuul gevolgd. Dat geldt niet alleen voor Talpa, maar ook dat gezeik over RTL Boulevard en zo. Of die dagelijkse non-info berichten over het aantal kijkers van een bepaald programma. ’t Is niet anders. Gewoon negeren totdat er echt iets zinnigs te melden is.
Voorlopig is er geen convergentiemodel, maar staat er gewoon een ouderwetse tv zender op in augustus. Met Eredivisievoetbal, Linda de Mol en weet ik veel wie niet meer.
Het zijn overigens de logs die al die zgn transfers naar Talpa bekend maken. En niet Talpa zelf. Linda de Mol is nog steeds de enige officiele naam die ze zelf bekend maakten…
Flut ziet al die persberichten en off the record info niet.
noem me eens 1 naam naast die van Linda de Mol die Talpa heeft bekend gemaakt at-tje, zoals gewoonlijk klets je weer uit je nek
VOOR de schermen dus ! Die mieren daarachter zijn inwisselbaar
goed hoor zo’n professionele discussie.
ik haak af.
flut (eigenlijk TVformats en voormalig BlaF) zit tegenwoordig wat verder van het vuur en is dus copy & paste afhankelijk van persberichtjes. 🙂 O eh.. Harm Edens!
Sorry het medialoket (-_*)
at speculeert er weer wat op los. En nee helaas at , Harm Edens is door Talpa niet bekend gemaakt als nieuw gezicht voor hun zender. Even goed je huiswerk doen hoor !
dat is nou juist de essentie van mijn verhaal ruud. eerst goed lezen en dan pas gaan reageren.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!