Napster is terug en de wereld zal het weten

19 november 2003, 16:55

Het bekende katje van Napster is een heuse kater geworden. In de nieuwe marketingcampagne van Roxio Napster 2.0 speelt de Napster Kitty de hoofdrol in zijn eigen stripverhaal.

De campagne draait in de VS en kost 20 miljoen dollar. Televisiecommercials in stripvorm moeten een romantisch beeld geven van de geschiedenis van Napster, de dienst die vier jaar geleden de muziekbusiness op zijn kop zette met illegale dowloads. Zo ontsnapt het katje uit een gevangenis in het ene filmpje en ligt het aan de beademing in een tweede, refererend aan de vele rechtszaken van de afgelopen jaren en de stopzetting van de illegale dienst. De lancering van nieuwe legale Napster tenslotte wordt uitgebeeld aan de hand van een filmpje waarin platenbonzen ?geharpoeneerd? worden.

De campagne volgt op een teaser internetcampagne waarin het katje aan de hand van flash-animaties een wat volwassener gezicht kreeg. De campagne wordt ondersteund door advertenties in printmedia, radiocommercials en buitenreclame.

De televisiecommercials zijn ontwikkeld door reclamebureau Venables, van Bell & Partners, in San Francisco.

Bron:

http://www.adformatie.nl/adfoweb/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!