Myspace, toekomst van social networking?

11 juli 2005, 08:34

Myspace, toekomst van social networking?

Terwijl de media vol staat van friendster, orkut en andere social networks, is myspace.com ongemerkt uitgegroeid tot een van de meest bezochte en aktieve online communities van dit moment. Inmiddels zijn er 20 miljoen spaces geregistreerd en trekt de site meer bezoekers dan friendster, orkut en andere communities bij elkaar. Wat is de reden van het succes van myspace.com?

Om daar achter te komen heb ik dit weekend een eigen space aangemaakt en ben ik volop aan het netwerken met oude contacten uit LA en San Francisco (want dat is toch wel waar het merendeel van de myspacers vandaan komen).

Ik zal binnkort een verslag doen maar als je niet kunt wachten moet je de artikelen over myspace.com in BusinessWeek, Guardian en AlwaysOn eens lezen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    schief

    Zo te zien door de combinatie van verschillende zaken die missen bij Orkut/OpenBC/LinkedIn: blogging, sharen van van alles en nog wat (foto’s, muziek), ingebouwde hot-or-not van members, fora, muziekgedeelte, games gedeelte, een soort schoolbank, berichten achter laten, en meer. Dat dus in plaats van alleen een profiel waarop mensen kunnen reageren en een forum.

    Je kunt er dus echt veel meer mee. Account aangemaakt en krijg er wel een redelijk hyves gevoel bij (meer dan Orkut)… Alleen kun je bij MySpace.com bezig blijven zonder de site te verlaten. Het biedt gewoon erg veel.


    13 juli 2005 om 06:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!