MoneYou chat met klanten

19 december 2005, 15:39

Hypotheekverstrekker MoneYou biedt z'n websitebezoekers ook de mogelijkheid om te chatten met een medewerker. MoneYou gaat de chat inzetten om advies te geven en klanten te ondersteunen bij het online aanvragen van hun hypotheekofferte. Reden hiervoor is dat blijkt dat bezoekers vaak in de laatste stappen van het aanvraag-proces afhaken. Websitebezoekers worden bijvoorbeeld onzeker of zij wel de meest optimale hypotheek hebben samengesteld.

Met de chat kunnen eventuele vragen op een laagdrempelige manier worden ondervangen. Daarnaast ziet MoneYou de chat als extra servicekanaal voor potenti?le klanten.

MoneYou, onderdeel van ABN Amro Bouwfonds, maakt gebruik van de applicatie van LiveCom, dat oplossingen biedt op het gebied van klantcommunicatie. Wehkamp maakte al gebruik van deze aanbieder. Het thuiswinkelbedrijf heeft onlangs ook videochatten toegevoegd, onder de naam Wehkamp Live. Klanten van Wehkamp kunnen naam en telefoonnummer op de website achterlaten, waarna de klantenservice contact met ze opneemt, en een live-videoverbinding wordt opgestart.

Martin, zou leuk zijn om binnenkort eens te horen of en zo ja, hoeveel er nu gebruik wordt gemaakt van die chat!

Bron:

http://www.adformatie.nl/adforesult/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!