Mond-tot-mond reclame is meest aandacht trekkende vorm van merkreclame

Mond-tot-mond reclame is meest aandacht trekkende vorm van merkreclame

Ruim 60% van de Amerikaanse consumenten zegt van alle reclamevormen voor merken de meeste aandacht te geven aan mond-tot-mond reclame. Productmonsters scoren 45%, in-store promotions 32%, de grote publieksmedia televisie, radio, kranten, tijdschriften en outdoor 27%, interactieve tv 24%, sponsoring 23%, ongebruikelijke media als virale en guerilla marketing 18%, public relations 15%, product placement 12%, online reclame 10% en direct mail 7%.

Dit blijkt uit cijfers van MediaVest USA.Uit het onderzoek komt naar voren dat ruim eenderde van de ondervraagden nauwelijks aandacht besteedt aan minstens 1 van de 5 best scorende media. Van de 37% die zich niet zegt te interesseren voor een of meer van de media tv, radio, kranten, tijdschriften en outdoor, kan gezegd worden dat ze cynisch zijn wat betreft sommige reclamevormen. Slechts 6% toont zich echter cynisch over alle vormen van reclame. Mary Ellen Vincent, research director van Mediavest in de VS, onderstreept dat ongebruikelijke media als guerilla marketing vooral laag scoren omdat veel consumenten de betekenis van het concept niet kennen.

Bron:
Adweek nr. 42, p. 12, 1/2 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.