Mobiele content voor 3 miljard mensen?

21 oktober 2005, 06:52

“Binnen vijf jaar zullen 3 miljard mensen content bekijken op hun mobiele telefoon”. Dat is bijna evenveel als het aantal wat nu naar televisie kijkt. Afgelopen woensdag trapte Endemol UK CCO Peter Bazalgette af op Mipcom‘s Mobile Day.

Mobiele content zal volgens Bazalgette een revolutionaire relatie opleveren tussen provider en consument. “Ik loop al 28 jaar rond in deze business maar het publiek is tot nu toe voornamelijk gevonden in de huiskamer. Tegenwoordig kan je het publiek 24 uur per dag 7 dagen per week bereiken. We staan voor de grootste uitdaging sinds tijden en ik geloof heel erg in de mogelijkheden voor mobiele content. Endemol ontsluit al beelden uit TV series zoals Big Brother en Living, concurrent Fremantle produceert bijvoorbeeld mobisodes uit Good Times, Bad Times”, aldus een enthousiaste Bazalgette.

Om aan te geven hoe serieus contentproviders deze mobiele marktontwikkeling nemen kondigde Endemol de lancering van een Extreme Reality Channel en een Comedy Channel voor de komende maanden aan. In 2004 zag Endemol 6 miljoen gestreamde minuten richting mobiele telefoons vertrekken en meer dan 500,000 downloads vonden al plaats in Australi?, Itali? de U.K. alleen al voor “Big Brother”. Producenten en providers leren snel met de beperkingen van de mobiele telefoon omgaan en zijn steeds meer in staat in te spelen op de snel groeiende maar specifieke behoefte van de mobiele consument. De ?content gold-rush?heeft aangevangen volgens Bazalgette die vertelde dat providers de deur bij producenten platlopen op zoek naar passende content voor hun klanten.

Bron: (Dun & Bradstreet)

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    venturo

    plus 5 is 2010 🙂

    CANNES – In just five years, 3 billion people will watch content on mobile devices — equal to the number who watch TV — according to figures presented Wednesday by Endemol U.K.’s chief creative officer, Peter Bazalgette, as he kicked off Mipcom’s Mobile Day.

    Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen maar dat ‘flat fee’ en ‘mobile mades’ het gebruik snel zullen doen toenemen moge duidelijk zijn.


    21 oktober 2005 om 07:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!