Mms blijkt succes tijdens Big Brother 4

31 juli 2003, 18:48

De vierde episode van het Britse Big Brother heeft telecomoperator O2 geen windeieren gelegd. Tijdens de finale van Big Brother 4 op vrijdag 25 juli zijn zeker 40.000 mms-berichten door O2 naar kijkers verstuurd. Daarnaast bestelden nog eens 30.000 mensen ringtones, logo’s of java-games voor op de mobiele telefoon, zo meldt het Engelse Internet Magazine.

In totaal gebruikten meer dan anderhalf miljoen mensen hun mobieltje tijdens Big Brother 4.Bij een sms-quiz die rond de finale-uitzending werd gehouden, deden meer dan 90.000 mensen mee.

“We hebben het gebruik van mms (sms met plaatjes en/of geluid, red.) gestimuleerd tijdens deze serie van Big Brother”, vertelt een woordvoerster van O2 Engeland. “Het succes van multimediadiensten rond Big Brother laat duidelijk zien dat er markt is voor mms bij de jonge generatie.” Hoeveel de actie O2 Engeland heeft opgeleverd, is niet bekend.

O2 Nederland, dat binnenkort weer Telfort gaat heten, deed half april mee aan een soortgelijke tv-actie. In samenwerking tv-producent Endemol en SBS6 werd de spelshow ‘Nationale SMS-dag’ uitgezonden. Kandidaten konden per sms kans maken op een geldprijs. Hoeveel mensen zich hiervoor hebben aangemeld, wilde O2 destijds niet kwijt.

Bron:

www.webwereld.nl

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!