Mensen stelen

5 augustus 2005, 04:34

Mensen stelenVia Experience The Message werd ik op een erg originele campagne geattendeerd voor een ‘home security company’.

De campagne bestond uit een billboard waarop producten als slippers, kussens en spiegels bevestigd waren. Binnen 48 uur na het plaatsen van het billboard was een groot aantal van deze producten reeds door voorbijgangers gestolen en werd de ware boodschap van het billboard zichtbaar: People steal.

Martijn van Osch
Onbekend bij Onbekend

martijnvanosch helpt mensen en organisaties bij het zoeken, maken en delen van hun inspirerende verhaal. martijnvanosch gelooft dat alles en iedereen een inspirerend verhaal in zich heeft. De ene keer is het verhaal direct zichtbaar, de andere keer is het een zoektocht. martijnvanosch gelooft dat ieder verhaal aandacht verdient. En dat ieder verhaal een vorm verdient die bij het verhaal past. www.martijnvanosch.nl www.videoverhaal.nl www.itshappening.tv

Categorie
Tags

5 Reacties

    Strebertje

    Leuke reclame, maar heeft wel wat uitleg nodig. Gelukkig is de media/weblogs om de boodschap duidelijk te maken! Maar je moet de boodschap zien, en vervolgens moet een andere medium je de boodschap uitleggen. Dat is wel jammer van het idee.


    5 augustus 2005 om 05:35
    hifive

    Maar bij dit soort vormen van reclame blijf je wel even stilstaan. Je gaat er met mensen over praten. Het maakt je ergens van bewust.

    Een ander voorbeeld van een ‘bewustzijnsactie’ werd laatst op erg originele manier gedaan in de stad waar ik woon. De politie wilde namelijk mensen aanmoedigen om aangifte te doen als er in het centrum schade was aangericht aan hun auto. Als uitwerking hadden ze de billboard-ruimte volgestort met afgebroken autospiegels en een A4-tje toegevoegd met de oproep. Geweldig.


    5 augustus 2005 om 05:53
    Rens

    Zo’n zelfde reclame om aangifte te stimuleren heb ik ook gezien in Dordrecht, met handtasjes in een abri. Mooi idee.


    5 augustus 2005 om 06:44
    Anne

    Als de tekst onder de voorwerpen nu People Don’t Steal was geweest, denk je dan dat men alles weer teruggehangen had?


    5 augustus 2005 om 06:51
    Rens

    Dan zou het “bewijzende” effect van de reclame een beetje teniet gedaan worden lijkt me.


    5 augustus 2005 om 06:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!