Megafusie Time Warner’s AOL en Microsoft’s MSN?

20 september 2005, 03:23

Als ik Venturo moet geloven dan zijn Time Warner en Microsoft in onderhandeling om relevante onderdelen van AOL en MSN samen te voegen tot een nieuw platform. MSN (marktaandeel 13%) zou samen met AOL (5,4%) op die manier de strijd aan willen gaan met Yahoo (23%) maar vooral ook Google (46%).

Iemand al iets meer gelezen over deze mogelijke fusie?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Bas

    Er zijn al enige tijd samenwerkingsgesprekken gaande. Dat hebben beide bekend gemaakt. Waar het toe kan of gaat leiden is nog niet bekend (voor zover mij bekend). Speculatie varieert van een eenvoudige samenwerking waarbij AOL de MSN search engine gaat gebruiken tot .. nou ja… wat je hierboven beschrijft.


    20 september 2005 om 05:39
    Karel

    Het NRC van afgelopen zaterdag had hier een leuk stukje over.

    Naar verluidt zou Steve Ballmer van Microsoft een stoel door de kamer hebben gegooid en hebben gedreigd Google ‘de nek om te draaien’, toen een van de software-ontwerpers van het concern vorig jaar naar Google overliep. Overigens heeft Ballmer dit verhaal als ‘zwaar overdreven’ van de hand gewezen.

    Nu lijkt Ballmer het motto ‘Wordt niet kwaad maar haal je gram’ te hebben omarmd. De vermeende gesprekken die Microsoft voert over het nemen van een belang in Time Warner-dochter AOL hebben in wezen Google als doelwit.


    20 september 2005 om 05:48
    media

    Dank voor de verwijzingen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste weken behoorlijk achterloop op mijn RSS-feeds en print-abonnementen. Ben al blij dat ik mijn email een beetje op tijd kan verwerken!


    20 september 2005 om 06:19
    Bas

    Zakenbank Merril Lynch stelt dat het niet ondenkbaar is dat Google z’n inkomsten zeker wil stellen via AOL en daarmee een tegenbod uitbrengt.


    20 september 2005 om 09:28
    Karel

    Iemand die nog steeds denkt dat [email]wphartog@feeder.nl[/email] een bestaand e-mailadres is stuurde mij dit mailtje door. Lees zelf, het is geen vijf voor twaalf, het is al ver na middernacht!

    Subject: Fw: Wel doorsturen! Ook terug naar mij! Ik hoop dat het werkt!

    Wel doorsturen! Ook terug naar mij! Ik hoop dat het werkt!

    Zie dit bericht alsjeblieft niet als een geintje.

    Bill Gates is echt bezig zijn fortuin te verdelen. Als je dit bericht

    negeert zul je er later ws. spijt van krijgen.

    Microsoft en AOL zijn momenteel de grootste Internet bedrijven ter wereld.

    In een poging zich er van te verzekeren dat Internet Explorer het meest

    gebruikte programma blijft zijn Microsoft en AOL bezig een soort “Lint bewijs” uit te voeren van het e-mail gebruik.

    Als je dit e-mail bericht doorstuurt naar je vrienden en bekenden kan Microsoft het “lint van berichten” volgen en doet dat ook als je (als Microsoftgebruiker) het bericht binnen een week

    doorstuurt..

    Voor elke persoon aan wie je het e-mail bericht doorstuurt, betaalt Microsoft

    je $ 245,- en voor elke persoon die jou dat bericht weer terugstuurt betaalt Microsoft je nog eens $ 243,- en voor elke 3e persoon die het bericht ontvangt betaalt Microsoft nog eens $ 241,-.

    Binnen 2 weken neemt Microsoft dan contact met je op om je om je adres te

    vragen en stuurt je een cheque toe.

    Ik dacht eerst ook dat het om bedriegerij ging, maar 2 weken nadat ik dit

    e-mailbericht ontvangen en teruggestuurd had, nam Microsoft contact met me op, vroeg om mijn adres en binnen een paar dagen ontving ik een cheque van $ 24.800,-.

    Het is slechts een kwestie de mail te beantwoorden voordat het “lintbewijs” beeindigd is.

    Als er iemand is die zich deze luxe kan permitteren is, is het Bill Gates

    wel. En voor hem zijn het eigenlijk gewoon “marketingkosten”. Stuur daarom dit bericht alsjeblieft aan zoveel mogelijk personen. Er is op zijn minst $10.000,- voor jou bestemd.

    Voor mij geldt in dit geval: ‘Baat het niet, het schaadt ook niet!’

    Succes!!!!


    20 september 2005 om 17:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!