Mediabestedingen: internet verslaat print in 2008

Mediabestedingen: internet verslaat print in 2008

Webwereld: In 2008 zullen bedrijven meer geld uitgeven aan reclame op internet dan aan traditionele advertenties in tijdschriften. Althans, dat voorspelt het onderzoeksbureau Jupiter. Nu wordt er nog fors meer uitgegeven aan tijdschriftenreclame dan aan online advertenties. Voor dit jaar verwacht Jupiter dat adverteerders 12,2 miljard dollar uittrekken voor tijdschriften en 8,4 miljard dollar voor internet.

De mediabestedingen op internet zitten duidelijk in de lift, maar de werkelijke bestedingen zijn nog steeds niet helemaal duidelijk. In Nederland wordt het meest constante onderzoek opdit gebied uitgevoerd door het IAB in samenwerking met BBC en laat een stijging zien van de netto mediabestedingen van 31,8 miljoen Euro in 2002 naar 39,7 miljoen Euro in 2003. Dit onderzoek rapporteert echter alleen de totalen van de aangesloten partijen en hier ontbreken nog een flink aanal. Carat Interactive schat daarom dat de netto bestedingen in 2003 ruim twee keer zo hoog zouden moeten liggen, zo rond de 80 miljoen Euro. De wekelijke bestedingen zullen wel ergens tussen de 40 en 80 miljoen Euro liggen.

Zie ook:
Mediabestedingen internet in het eerste kwartaal EUR 24 miljoen
Netto mediabestedingen in 2003 gedaald
BBC start (opnieuw) registratie mediabestedingen internet
Mediabestedingen in 2002 opnieuw gedaald


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.