Media en internet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden

7 juni 2005, 05:33

Internet en media zijn in toenemende mate met elkaar verbonden. Vooral in de sectoren media en uitgeverijen vinden momenteel de grootste veranderingen plaats. De informatiestroom via internet zal nog breder, interactiever en vrijer worden. Er komt meer binding tussen media, reclame, entertainment en handel, zo blijkt uit een recente studie van Pew Internet & American Life Project. Voor de studie werd naar de mening gevraagd van een duizendtal consultants en experts. Mediabedrijven zullen ook op het wereld wijde web steeds meer markten veroveren, wat zal leiden tot `digital media titans`.Ander onderzoek toont aan dat gedrukte media het door de opkomst van nieuwe elektronische ontwikkelingen moeilijk krijgen en hebben. Het aantal uren dat Nederlanders nog met gedrukte media bezig zijn, nam af van 6,1 uur in 1975 naar 3,9 uur in 2000. Het lezen van dag- en nieuwsbladen en van tijdschriften daalde respectievelijk van 84 naar naar 62% en van 75 naar 53% van de bevolking. Het meest veelbelovende middel voor mobiele informatiedragers lijkt nog steeds umts te zijn. Breedbandleveranciers als T-Mobile, Vodafone en Telfort zijn begonnen met het aanbieden van streaming media videobeelden.

07-06-2005

Bron : Uitgever, de nr. 2, p. 36, 2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!