McDonald’s non-spot in hip-hop muziek

29 maart 2005, 05:24

McDonald’s betaalt rappers tot $5 per keer dat ze haar Big Mac ‘pluggen’, in een liedje op de radio.

“Rappers have been pushing products gratis since Run DMC revived a flagging sneaker brand with its 1986 smash ‘My Adidas.’ Hip-hop artists have famously rapped about high-end brands like Cartier, Versace and Dom Perignon.

Sales of one French cognac went through the roof thanks to Busta Rhymes’ ‘Pass the Courvoisier’.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Joh Muijen

    $5 is in ieder geval al een stuk meer dan de auteurs van een song normaal gesproken via Buma ontvangen voor 1 speelbeurt op de radio.


    29 maart 2005 om 13:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!