McDonald’s non-spot in hip-hop muziek

McDonald’s non-spot in hip-hop muziek
, Carl Mangold

McDonald’s betaalt rappers tot $5 per keer dat ze haar Big Mac ‘pluggen’, in een liedje op de radio.

“Rappers have been pushing products gratis since Run DMC revived a flagging sneaker brand with its 1986 smash ‘My Adidas.’ Hip-hop artists have famously rapped about high-end brands like Cartier, Versace and Dom Perignon.

Sales of one French cognac went through the roof thanks to Busta Rhymes’ ‘Pass the Courvoisier’.”


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • $5 is in ieder geval al een stuk meer dan de auteurs van een song normaal gesproken via Buma ontvangen voor 1 speelbeurt op de radio.


    geplaatst op
  • Misschien tijd voor Extince om een remix te maken van zijn hitje "The Milkshake Rap".

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.