Marlies Hilgersom (ING): ‘Een award geeft je project een mooie boost’

De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen.

6 september 2023, 10:00 1247 x gelezen

Marlies Hilgersom, Advertising & Content Brand Activation squad CoE Communications & Brand Experience bij ING Netherlands, deelt goede argumenten om mee te doen aan de Grand Prix Content Marketing. Inzenden kan nog tot en met deze week.

Waarom ben je jurylid geworden?

‘Ik kijk er enorm naar uit om me te laten inspireren door alle mooie content die me misschien normaal gesproken zou zijn ontgaan. En dan ook nog eens een kijkje in de keuken te krijgen en te horen hoe de content tot stand is gekomen.’

Welke trends zie jij in contenmarketing?

‘Content wordt steeds “echter”. Het hoeft allemaal niet meer zo gelikt en gepolisht. Sterker nog, daar prikt je publiek dwars doorheen. Daarnaast is er ook steeds meer behoefte aan transparantie, aan eerlijke verhalen waarin niet alleen mooi weer gespeeld wordt maar ook ruimte is voor dingen die misschien niet altijd goed gaan.’

Waar ga je met name opletten in jouw categorie en waarom?

‘Naar de hele mix. Is de inzender erin geslaagd de content echt bij de belevingswereld van doelgroep te laten aansluiten? En is het niet alleen maar leuke content, maar draagt het ook bij de doelstellingen? Met andere woorden, wat is de gemaakte impact.’

Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed en waarom?

‘De laatste tijd houd ik graag binnen podcasts in de gaten hoe branded content van adverteerders daarin een rol heeft. Soms heel “lelijk”, maar steeds vaker ook op een heel natuurlijke en passende manier. Waardoor het ook echt relevant is voor de luisteraar en de luisterervaring niet verstoord.’

Hoe trek je twijfelende inzenders nog over de streep?

‘Het indienen van een case is een super leuke manier om je eigen werk eens met een andere bril te bekijken. Daarnaast kan een award je project een mooie boost geven. Vorig jaar wonnen we samen met StudioM (voorheen We Are Blossom, red.) in de categorie Jongeren en de Originaliteitsprijs – en dit heeft er mede voor gezorgd dat we ons project intern nog beter op de kaart hebben gekregen en hier een vervolg aan konden geven.’

Trots op jouw werk? Zend in en geef jouw contentmarketing het platform dat het verdient. Je hebt nog tot 13 september!

Peter van Woensel Kooy is een bevlogen en creatieve schrijver die ook wel het wandelend geheugen van adverterend Nederland en van MarketingTribune wordt genoemd, waar hij al in 1996 - in deeltijd - aan boord kwam. Peter werd door hoogleraar Giep Franzen geïnfecteerd op de UvA met het merkvirus en is sindsdien zowel journalistiek als in de praktijk met marketing en creatie in al zijn facetten bezig. Als schrijver en als ondernemer. Omdat het vak zoveel verandert, de middelen en de mensen zelf, blijft marketing hem fascineren. Is sinds september 2013 ook eindverantwoordelijk voor online platform Food & Retail van MarketingTribune. Peter schreef spraakmakende verhalen over Unilever dat in algen als grondstof stapt, over knappe ondernemers verantwoordelijk voor merken van Ajax tot Coca-Cola, van Pabo en WC-Eend tot Zeezout van Baleine. Waarbij juist ook de kleinere en nieuwe vechtmerken zijn belangstelling hebben. Reikt sinds 2003 met Lode Schaeffer voor MarketingTribune jong talentprijs De Gouden Zaag uit. Daarnaast was hij zelf creatief actief voor ondermeer de merken Coke en P&G, publiceerde o.a. in VN, HP, NRC, Lebensmittelzeitung en Werben&Verkaufen; en vertegenwoordigde Nederland meermaals in de Epica jury te Parijs. Is erelid van IAA en van de Vrienden van het Vondelpark, in welke hoedanigheid hij de beroemde ooievaar terughaalde naar het park. Pas op: is tevens actieve karateka. Zijn thematiek online: de magie van merken en marketing. En waartoe die leidt, of juist niet!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!