Marketing Trendrapport 2005

4 februari 2005, 20:09

Egbert Jan van Bel (1958) is als senior adviseur en directielid verbonden aan het internationale marketingadviesbureau PleonEgbert Jan van Bel, winnaar van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004, heeft in opdracht van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) het Marketing Trendrapport 2005 geschreven. Doelstelling van het rapport was om de belangrijkste marketingtrends te beschrijven die het komende jaar van belang zijn. Afgelopen dinsdag is het rapport gepresenteerd (kon er zelf helaas niet bij aanwezig zijn) en gisteren heb ik het rapport in pdf-format ontvangen.

Vanmorgen met een bak koffie er bij eens goed voor gaan zitten om het te lezen. Moet eerlijk zeggen dat ik er iets anders van had verwacht. Een 37-pagina tellend marketing trendrapport waar trefwoorden als weblogs, RSS, convergentie, on line marketing en interactieve marketing niet in voorkomen – zelfs het woord internet is maar 2x gebruikt – heeft volgens mij toch ergens iets gemist. Egbert, ik heb je boek met veel plezier gelezen maar voor je volgende trendrapport moeten we toch eerst eens praten over interactieve marketing!

Wie het rapport wil lezen kan het hier aanvragen of hier (na registratie) downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!