Marketing en sales bij Pixelpillow
Milan van Bruggen is mede eigenaar van het bureau Pixelpillow. In deze podcast geeft hij een kijkje achter de schermen over zijn marketing en sales aanpak.
Van Bruggen begon ooit als designer. Inmiddels houdt hij zich bezig met marketing en sales. Hij blogt het liefst over cultuur en schrijft regelmatig over de dynamiek in de bureau-wereld. In deze aflevering geeft hij een kijkje in de keuken bij hoe zijn bedrijf marketing en sales aanpakt.
In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Milan van Bruggen van PixelPillow over hoe zij hun marketing en sales hebben ingericht en aanpakken.
In deze aflevering:
- Milan legt uit hoe hij bij zijn bureau Pixelpillow is begonnen met marketing en sales.
- Milan gebruikt verschillende marketing tactieken – podcasting, het organiseren van lokale bijeenkomsten, posts op LinkedIn, etc. Hij experimenteert graag met verschillende dingen.
- Milan gebruikt LinkedIn gericht om connecties op te bouwen met product owners in zijn doelgroep. Hij stuurt ze soms persoonlijke berichten na een event om een relatie op te bouwen.
- Hij gelooft dat organische relaties veel effectiever zijn dan een “koude” geautomatiseerde aanpak bij account-based marketing. Echte interesse in de persoon werkt beter.
- Podcasts en content die niet direct commercieel bedoeld zijn, kunnen indirect zorgen voor naamsbekendheid en autoriteit bij je doelgroep. Zo heeft Milan met zijn podcast veel connecties opgebouwd.
- Hij gelooft dat marketing leuk en relatie-gericht moet zijn. Activiteiten puur voor het plezier leveren vaak de beste resultaten op.
- Een duidelijke propositie definiëren van het probleem dat je voor klanten oplost, maakt marketing een stuk gemakkelijker. Milan vond de Storybrand methodiek hier erg behulpzaam bij.
- Als eigenaar heeft Milan de flexibiliteit om marketing campagnes en content snel bij te sturen waar nodig. Hiervoor onderhoudt hij zijn eigen site op Webflow.