Marketeers zien belang van online marketing

21 januari 2004, 06:34

De tijd van experimenteren met banners lijkt voorbij. 65 procent van de marketingmanagers in de VS vindt namelijk online marketing strategisch van belang. Dit blijkt uit onderzoek van het CMO Council, B2B Magazine, USA Today en e-mailmarketingbureau Responsys.

De partijen ondervroegen 400 (marketing)managers in de VS. Tweederde van de respondenten erkent het strategisch belang van online marketing, driekwart van de ondervraagden wil dit jaar structureel meer tijd en geld besteden aan internetmarketing.

Als reden voor de cultuuromslag wordt geld genoemd; 65 procent vindt vooral de lage kosten van internetmarketing erg prettig.

Redenen waarom digitale marketing wordt ingezet

84 procent wil het medium inzetten voor directe respons, 71 procent voor branding. 68 procent wil een betere binding met de klant.

De Amerikaanse investeerdersbank Bancorp Piper Jaffray voorspelt dat in 2004 online marketinguitgaven groeien met 21 procent naar 8,1 miljard dollar.

Bron:

http://www.cmocouncil.org/ (pdf)

Via:

http://www.adformatie.nl/adfoweb/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!