Marketeers zijn vreemde mensen

Vandaag heb ik een speciale gast in de Namarama Show voor iedereen die íets met merken doet. Ik zit hier met Rob Revet, specialist in merkmanagement en merkstrategie.

20 oktober 2023, 07:00 2013 x gelezen

Dat is hij onder meer door het halen van een mastertitel in brandmanagement. Zijn bedrijf heet Mark Stronger en zij zijn de bedenkers van de Nationale Marketing Benchmark. Revet is niet zomaar een marketingspecialist (en auteur van het MF Jaarboek en ook collega-blogger); hij is een man van de theorie die precies weet wat er speelt in de wereld van merken. En hij heeft een interessante kijk op marketeers. Zoals hij zelf zegt: “Marketeers zijn hele vreemde mensen. Waar de meeste mensen bang zijn voor vernieuwing, zijn zij juist altijd op zoek naar iets nieuws.” Herkenbaar?

Die drang naar het nieuwe is een valkuil. Het kan ertoe leiden dat de kernwaarden van een merk verwateren, met alle desastreuze gevolgen van dien voor de omzet. Revet heeft hier aantoonbare voorbeelden van. Rob is ook een groot voorstander van consistentie in marketingcampagnes. Hij gelooft niet in het concept van ‘wear out’, het idee dat je doelgroep snel op je uitgekeken raakt als je te consistent bent.

En nu komt het schokkende deel: wist je hoeveel marketeers eigenlijk de teugels uit handen geven aan hun marketingbureau? De cijfers zijn echt niet mis, en de gevolgen liegen er niet om.

Dus, als je geeft om je merk en bedrijfsnaam, dan is dit gesprek met Rob Revet een must-listen.

SHOWNOTES

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!