Mariëlle Rooswinkel zet Karwei in de klusmarkt neer

19 augustus 2020, 13:00

De marketingmanager van de bouwmarkt spreekt op NMW

Marketingmanager Mariëlle Rooswinkel heeft net de herpositionering van Karwei afgerond en daarover komt ze vertellen op NIMA Marketing Week. “Als je het leuk vindt om te horen hoe we ons onderscheiden in de kluswereld, ben je van harte welkom.”

Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Mariëlle Rooswinkel spreekt op woensdag 2 september om 10:00 uur in de Perserij.

Wat is het laatste nieuws bij Karwei?

“Vers van de pers: onze nieuwe upcycling-campagne is net uit. Bij het inrichten van huis en tuin gaat duurzaamheid een steeds grotere rol spelen. De nieuwste trend is upcycling: in plaats van spullen weg te gooien, geef je ze een tweede leven. Samen met presentatrice Shelly Sterk hebben we een zesdelige videoserie ontwikkeld.”

NIMA Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?

“Een prima keus. Het is jammer dat als vakgenoten dit jaar niet met z’n allen bij elkaar kunnen komen, maar in de huidige situatie is het niet anders. Het heeft ook wel weer iets positiefs: als je online deelneemt, scheelt dat bijvoorbeeld reistijd. Je kunt tussen de presentaties door nog even doorwerken. Vind ik persoonlijk weer een voordeel.”

Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?

“We hebben net de herpositionering van Karwei afgerond, waarin we opnieuw scherpe keuzes hebben gemaakt. Als je het leuk vindt om te horen hoe je je als merk onderscheidt in de kluswereld en hiermee een nieuwe doelgroep weet aan te boren, dan kun je aanhaken. Karwei heeft dit gedaan door het vertrouwde klussen te combineren met inrichten. Inmiddels weet iedereen ons op dit gebied te vinden en staan we klaar om de volgende stap te maken. In mijn presentatie vertel ik alles over hoe ik het Karwei-merk wil transformeren en een eigen plek ga geven in de drukke klus- en woonmarkt.”

Welke andere talk zou je willen aanbevelen en waarom?

“Die van Marc van Eck, omdat ik samen met hem onze herpositionering heb neergezet. Ik denk dat zijn verhaal mooi aansluit op wat ga ik te vertellen.”

Lucas Boon (1986) is een bevlogen journalist op het vlak van marketing en populaire cultuur. Sinds 2016 werkzaam op de burelen van MarketingTribune, waar hij voor zowel print als online schrijft, maar is ook regelmatig 'in het veld' te vinden. Platformmanager Bureaus en Content. Was jurylid voor Epica Awards en Grand Prix Content Marketing. Schreef hiervoor onder meer voor Vice, Partyscene en BNNVara.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Birgitte Paffen

    Leuk om hierover te lezen Mariëlle!


    30 september 2020 om 09:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!