Marco Borsato een merknaam?

4 juli 2008, 05:42

{title}Sinds kort is het in Engeland niet meer mogelijk om merknamen af te schermen in Google, maar in Nederland nog wel. In de praktijk leidt dit soms tot verwarrende situaties. Mark van Werven, CEO van Tribal Internet Marketing deelt zijn ervaringen op de Tribal Weblog. Deze post is de aanzet geweest tot een aantal interessante discussies op onze werkvloer. Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervaringen en inzichten zijn!

Recentelijk is in Engeland het afschermen van je merknaam in Google niet meer mogelijk. Dat leverde daar veel ophef op. Ineens zijn er concurrenten die op jouw merknaam mogen en ook gaan adverteren. Logisch zou je zeggen dat je je eigen merknaam wilt afschermen en vreemd misschien dat Google dit niet meer doet.

Anderzijds zijn er soms artikelen waarop je wilt adverteren omdat je die als retailer aanbiedt, maar die ook afgeschermd zijn. Als winkel mag je wel groot in de huis en huis kranten zetten dat je een i-pod verkoopt. In Google mag je er echter niet op adverteren.

Het afschermen van merknamen begint steeds vreemdere trekjes te krijgen. Voor een boeken en cd site adverteren we met duizenden titels. Ineens blijken ook artiestennamen merken te zijn. Zo ook Marco Borsato. Wil Marco nu dat wij hem helpen zijn DVD’s en CD’s te verkopen of ziet hij liever dat ze illegaal gekopieerd worden? Ik snap het niet altijd meer. Jullie wel?

(Fotografie: Loe Beerens)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!