Marc de Hond over de virale start van Voetbal21.nl
Interview met Marc de Hond die samen met zijn vader Maurice en wat vrienden de voetbalsite Voetbal21.nl startte met een aardig viraal filmpje, gisteren zijn boek ‘Kracht: het nieuwe leven van een optimist‘ publiceerde over het leven met een dwarslaesie en volgende maand met een tv-programma uit Zuid Afrika komt, dit alles vanuit een rolstoel.
De social voetbalsite voor de 1.2 miljoen Nederlandse voetballers en ouders waarin alle uitslagen, wedstrijdverslagen, video’s en foto’s staan: er is samen met allerlei bobo’s uit de voetbalwereld (oa Jack van Gelder) een aardige viral actie opgezet. Zie het filmpje waar iedereen een gepersonaliseerde video krijgt (SP-achtig, kijk naar de laatste 10 seconden).
In Voetbal21 zijn enkele tonnen geïnvesteerd. Ik snap niet dat iemand dit niet eerder heeft gemaakt. Er is met 50 teams gewerkt in de bèta versie waarvan 80 procent van de spelers zich binnen 6 weken had aangemeld. Er kan worden gechat met teamleden, tegenstanders en uitslagen kunnen direct worden ingevuld (en verbeterd).
Marc de Hond kende ik al tijden als een slimme internetondernemer en creator van Hatchoo. Hij stopte in 2000 met internet en werd DJ bij de NRCV. Hij liep een dwarslaesie op door een zogeheten ‘medische misser’ en kwam in een rolstoel terecht. Hij deed op zijn blog intensief verslag van wat hem overkwam: ik heb enorme bewondering voor zijn doorzettingsvermogen. Hij publiceerde gisteren hierover zijn boek Kracht. Het nieuwe leven van een optimist. Zéér de moeite waard.
Had Marc nog nooit zien of horen praten (dat ligt aan mij, natuurlijk). Heel inspirerend, zijn verhaal. Knap wat hij van de grond trekt, de recensies op zijn boek zijn ook enorm positief. Heel benieuwd of Voetbal21 een succes gaat worden.
@matthijs Ja ik vond Marc altijd enorm grappig (hachoo) maar hij blijkt naast mooie websites te kunnen maken ook vlot te kunnen praten, schrijven en nu ook TV te presenteren. Als ik wakker zou worden en mijn benen niet meer zou kunnen gebruiken ging ik een diepe depressie in. Hij is echt bijzonder.
@Vincent: Dat komt omdat jij de url-title in het cms hebt aangepast terwijl het artikel al live stond. Dat MAG niet, want nu verwijst het artikel op de home naar een gewijzigde url in de database. Dit ligt dus geenzins aan degene die dat slimme algoritme heeft geschreven…. Je kunt de titel wel aanpassen, maar de url-title niet meer once live. Tenminste, als je het probleem dat jij hierboven beschrijft zou willen voorkomen 😉
@Vincent: Ik vind het ook een bijzonder verhaal, alleskunnende doorzetter dus. Dat was ook een mooie titel geweest (niet meer aanpassen, hehe) 😉
Mja origineel, denk dat er een markt voor is. Succes gewenst.
inderdaad opvallend dat er geen grote speler is op dit gebied, een sport die wekelijks door 1.2 miljoen(?) mensen beoefend wordt? grappig, we hebben vorige week bij ons elftal een nieuwe waterzak ontvangen, toevallig van voetbal21…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!