Man van deze tijd

14 januari 2004, 20:03

Vandaag is Apple en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid gestart met de interactieve test Man van deze Tijd. Middels deze test maken de deelnemers keuzes voor de inrichting van hun persoonlijke en professionele leven en de taakverdeling die daarbij hoort. De actie wordt ondersteund door de database van weekblad Intermediair.

Met de interactieve test wordt geprobeerd de doelgroep mentaal in beweging te laten komen en bewust stil te laten staan bij vragen als: ?Welke keuzes op het gebied van werk en priv? maak jij eigenlijk?’, ?Hoe zie je de rolverdeling tussen man en vrouw?’ en ?Welke afspraken komen hier uit voort met je omgeving en hoe houd je je daaraan?’

Na afronding van de test is het mogelijk om de eigen antwoorden te spiegelen aan die van bekende Nederlanders als Humberto Tan, Ruud Gullit, Bert Kuizenga, Ren? Mioch en Bart Chabot. Ook de eigen omgeving kan de vragen voor de deelnemer invullen en van commentaar voorzien zodat de deelnemer het verschil ziet tussen het zelfbeeld en het door anderen gepercipieerde imago als ?Man van deze tijd’. Dit spiegeleffect is wellicht confronterend, maar kan zeker ook leiden tot een openbaring over hoe men het nu geregeld heeft en hoe het ook anders zou kunnen.

En vooral deze leermomenten zijn belangrijk. De deelnemers worden dan ook uitgedaagd om hun eigen verhaal of praktische tips in te zenden. De meest inspirerende inzending maakt kans op een Apple iPod.

Projecten ‘Mannen in de Hoofdrol’

Apple is met deze samenwerking een intermediaire partner van het Ministerie binnen de ESF-Equal projecten ?Mannen in de Hoofdrol’. Deze projecten beogen een bijdrage te leveren aan een grotere arbeidsparticipatie van vrouwen op de arbeidsmarkt en een grotere bijdrage van mannen aan de taken thuis, dit alles door middel van discussie en bewustwording.

De filosofie van Apple sluit hierop aan, in die zin dat Apple in zijn visie een sterke mensgerichtheid uitdraagt: techniek dient het leven van de mens te vergemakkelijken en zich aan te passen aan de mens. Hierbij hoort een grote mate van keuzevrijheid. De ?Man van deze Tijd’ kiest voor deze eigen vrijheid en maakt daartoe afspraken met zijn partner/ werkgever/ collega’s of vrienden om zijn leven zo in te richten dat hij ruimte cre?ert om zorgverantwoordelijkheid binnen het gezin te nemen.

Vanaf 14 januari 2004 worden circa 300.000 Apple gebruikers en circa 70.000 lezers van het weekblad Intermediair per e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan de test. Tevens is het mogelijk de interactieve test direct te maken op de website watklopthierniet.nl. De test blijft online tot 1 maart 2004.

Bron:

http://www.wiedoetwat.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Het aardige is dat ze het nog niet naar buiten hebben gebracht (was nog niet te lezen via de verschillende persberichten-sites). Ik heb het gisteren (dag van lancering?) per toeval gevonden op de site van wiedoetwat.nl.


    15 januari 2004 om 07:46
    media

    Het schijnt dat de campagne nu officieel naar buiten is gebracht (via nieuwsbrief Apple).


    20 februari 2004 om 06:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!