Maak werk van je Boek (recensie)

Met de ondertitel 'Hoe schrijf je een boek dat moeiteloos klanten aantrekt?' is wel duidelijk dat het gaat om boeken met een acquisitiedoelstelling.

12 oktober 2023, 14:30 964 x gelezen

Een boek schrijven als acquisitievorm is zeker niet nieuw. Boeken die als doel hebben om klanten te trekken heb ik veel gelezen. Vaak kwam ik er pas tijdens het lezen achter dat zo’n boek eigenlijk een veredelde brochure is. Doordat de nadruk erg lag op de betreffende auteur/consultant. Er zijn helaas veel slechte varianten van dit soort boeken op de markt gebracht. Ik hoop en denk oprecht dat dít boek daarin verandering kan en gaat brengen.

Boekrecensie: Maak werk van je boek

Auteur: Daisy Goddijn

Jaar: 2023

ISBN: 9789493277823

Uitgever:  Expertboek

Trefwoorden: schrijven, acquisitie, klantenbinding, boek, business-boek

Recensent: Eric van Arendonk , Register Marketeer

Deze auteur schreef al meer boeken over dit onderwerp en geeft ze ook zelf uit. In dit boek leidt ze de lezer stap voor stap door het hele schrijfproces met praktische tips. Structuur, expertise, verdienmodel… alles komt aan bod. Inclusief hoe je er, nadat het boek gereed is, voor zorgt dat het verspreid wordt. Ik ben blij dat ook de inhoud aandacht krijgt. Zorg voor een sterke inhoud, uiteindelijk moet die zorgen dat je ook daadwerkelijk klanten aantrekt.

Eerlijk gezegd ben ik geen fan van dergelijke boeken. Daarmee doelend op de veredelde brochures. De nadruk ligt dan teveel op het verkopen van een trucje in plaats van het delen van kennis. En toch heb ik het met plezier gelezen en met een glimlach de laatste pagina omgeslagen.

Wanneer je je boek als middel inzet, doe het dan goed. Dit boek zal je daarbij zeker helpen. Het geeft ook prima weer welke inspanning het schrijven van een dergelijk boek kost. Zowel in tijd als in kosten. Het kan zeker een effectief middel zijn, indien je het ook serieus aanpakt, en de tips van Daisy Goddijn zullen je daarbij zeker helpen. Of tot inkeer brengen om toch voor een ander middel te kiezen.

Voor degene die met het idee lopen om een boek te schrijven om daarmee het klantenbestand te vergroten, is mijn advies: lees eerst even dit boek. Daarna veel succes.