Loyaliteit maakt juist nu het verschil #spon

9 december 2021, 09:59

Comarch presenteert in een webinar op 14 december enkele resultaten uit een grootschalig onderzoek naar klantloyaliteit in de Benelux. Zij doen dit samen met hun partner We Can Marketing die vanuit hun eigen jarenlange ervaring in CRM & loyalty praktische tips en kennis delen. “Loyaliteit vergroten en versterken is voor iedere organisatie bereikbaar.

‘Hoe kan ik klanten binden zodat ze voor mij blijven kiezen?’ Het is een belangrijke vraag voor iedere ondernemer, maar vooral in de retail, zowel voor de grote winkelketens als de lokale winkel op de hoek. Maar veelal is het inrichten van een goed loyaliteitsprogramma zonder specialistische hulp een flinke horde.

We Can Marketing – gespecialiseerd in loyalty

Bülent Candan en Jeroen de Wever begonnen ruim een jaar geleden met We Can Marketing, maar hebben samen tientallen jaren ervaring in loyalty, met name bij grote bureaus. “Wat ons beiden typeert, is de onafhankelijkheid waarmee we altijd gewerkt hebben,” legt Bülent Candan uit. “We hebben altijd de klant centraal gesteld en gekeken hoe we die het beste kunnen helpen. Dat doen we nu nog steeds, maar nu nóg onafhankelijker. Veel bureaus proberen de vragen op te lossen met de tools die ze al in huis hebben en dat leidt vaak tot een mismatch. Vanuit We Can Marketing gaan wij pas aan de slag als de wens van de klant helemaal helder is. Daarna gaan we samen met ons netwerk van specialisten aan het werk voor de best passende oplossing.”

‘Zo adviseerden ze diverse gemeentes op het gebied van binding met de binnenstad’

“In plaats van meteen een bestaande stadspas oplossing te implementeren, adviseren wij eerst de belangrijkste stakeholders in kaart te brengen met hun belangen. Hiervoor maken we gebruik van workshops waarin we met deze stakeholders tot de kern van de vraag komen. Dit voorkomt dat een oplossing niet past op de eigenlijke vraag” zegt Jeroen de Wever

Loyaliteit past niet in CRM

Eén van de partners van We Can Marketing is Comarch. Candan: “Loyaliteit bereik je door het belonen van gewenst gedrag. Bijvoorbeeld door het geven van voorrang zoals een fast pass voor het pretpark, door voordeel in de vorm van korting of door voorrechten met een speciale lounge op luchthavens.Om dat te kunnen doen, zul je dat gedrag moeten vastleggen en daar is een CRM-systeem niet altijd geschikt voor. Daarom partneren we ook met Comarch, want hun systemen kunnen dat wel.”

De mogelijkheden om loyalty marketing te digitaliseren worden alleen maar groter. De Wever: “Denk eens aan het enorme onbenutte potentieel van de kassa. Hoeveel informatie over het gedrag van je klanten zou je daar niet uit kunnen halen? Maar met uitzondering van een paar hele grote spelers gebeurt daar nog niets mee. Er moeten nog wat hordes genomen worden, maar de mogelijkheden zijn voor zowel grote als kleine spelers ontzettend interessant. Technologische partners spelen daar een belangrijke rol in en wij houden de vinger aan de pols.”

How to do it right

Op 14 december delen Comarch en We Can Marketing samen hun kennis over loyalty met concrete tips om als organisatie zelf aan de slag te gaan.

Candan en De Wever kijken uit naar een mooie en interactieve sessie. “Digital marketing is ontzettend belangrijk voor de toekomst van loyalty. Zeker als je dat in het meest persoonlijke kanaal, retail, kan toepassen. Wij willen handvatten aanreiken om de klantreis te verbeteren. Zodat de on- en offline beleving van de klant beter aansluit op zijn of haar behoefte. Marketeers moeten weten en het gevoel krijgen dat dit voor hen bereikbaar en haalbaar is, ongeacht de omvang van je organisatie.

Meld je hier aan voor de webinar!

De resultaten over het onderzoek naar klantenloyaliteit in de Benelux lees je on one whitepaper

Download hier de whitepaper

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief