Livestream: Content Club #9 over storytelling
’t Is weer zover: Content Club nr. 9 vindt vanavond plaats in Amsterdam met als thema storytelling. Nieuw in deze editie is het ‘TED-achtige’ format: in 12 minuten wordt ‘content worth spreading’ gedeeld in maximaal 4 sheets. En dat betekent dat er dus ook meer sprekers dan normaal op de zeepkist plaatsnemen. Als je er niet bij kunt zijn of gewoon liever vanuit je tuin of vanaf je dakterras meekijkt, kun je hier vanaf 19.30u de livestream volgen!
Livestream
Het programma start om 19.30 uur, dus vanaf dan zal ook de livestream hier beschikbaar zijn! Je kunt ook meekijken op de livestream-portal, zodat je o.a. direct kunt reageren op de presentaties.
Content
In onze huidige tijd van informatie-overload zorgen verhalen ervoor dat je als mens, merk en organisatie beter wordt gehoord. Het belangrijkste element van storytelling is de narrativiteit: een keten van gebeurtenissen met een oorzaak-gevolgrelatie en dat gebracht met een begin, midden en eind. Liefst met een fraaie spanningsboog en een krachtig slot. Want dat ademt passie en triggert de emotie. Het is zelfs neurologisch bewezen dat onze hersenen zoeken naar verhalen om informatie beter te begrijpen. En daarom is verhalen vertellen ook zo oud als de mensheid.
Storytelling is dus even simpel gezegd: een verhaal vertellen. En dat is ook de opdracht die de sprekers voor #CC09 hebben meegekregen. Wees 12 minuten lang een verhalenverteller! Alle CC-verhalen op deze avond hebben natuurlijk wel een haakje met content (marketing) en/of storytelling. Van een persoonlijke ervaring, case, metaforische anekdote tot… Het format is verder volledig vrij en daardoor – ook voor ons – redelijk spannend.
Sprekers
De 7 verhalenvertellers bij #CC09 zijn:
- Willem-Albert Bol, manager advertising van de Persgroep Nederland
- Anna-Maria Giannattasio, eigenaar van Puur* Events
- Soo Choi-Bosman, social business strategist bij T-Mobile
- Wilko van Iperen, hoofd digitaal & innovatie van BNN-VARA (voorheen KRO-NCRV)
- Joris Veger, digital & social media lead benelux bij H.J. Heinz Company
- Juri Klaric, trainer, coach van Stadswild – the orginal urban workout
- Kristof Sehmke, marketing manager van Intel