Lees onze gebruiksvoorwaarden en ontvang $1000

25 februari 2005, 03:08

Het softwarebedrijfje PC Pitstop is ervan overtuigd dat niemand ooit gebruiksvoorwaarden leest. En geeft daarom $1000 weg, aan de eerste die dat wél doet.

PC Pitstop verbaast zich regelmatig over de gebruiksvoorwaarden van anderen, zoals bijvoorbeeld die van GAIN:

“GAIN Publishing offers some of the most popular software available on the Internet free of charge (“GAIN-Supported Software”) in exchange for your agreement to also install GAIN AdServer software (“GAIN”), which will display Pop-Up, Pop-Under, and other types of ads on your computer based on the information we collect as stated in this Privacy Statement. We refer to consumers who have GAIN on their system as ‘Subscribers.’ “

Mássa’s mensen tekenen dit soort overeenkomsten ongezien voor akkoord, en geven louche bedrijven daarmee het recht om allerlei rare dingen te doen, met hun persoonlijke gegevens.

Het duurde meer dan 4 maanden voor er iemand PC Pitstop’s gebruiksvoorwaarden las, en de $1000 in zijn zak stopte…

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!