• E-mail
    wordt gesponsord door

LeadsCon: next-level leadgeneratie en e-mailmarketing

LeadsCon: next-level leadgeneratie en e-mailmarketing
, 100% EMAIL
@janne

Sinds een maand ben ik werkzaam bij het onlangs gestarte Leads11. Onze werkzaamheden omvatten leadgeneratie, leadmanagement en leadverkoop. Dit was exact het onderwerp van de conferentie LeadsCon. Ik viel dan ook enorm met mijn neus in de boter toen ik, slechts 2 weken in mijn nieuwe functie, al mocht afreizen naar New York hiervoor. Hieronder een samenvatting van de presentatie van Jeff Lawson, CEO van Twillio en het panelgesprek ‘Email reinvented’. Voor mij de meest opvallende eye-openers van het programma.

Leadgeneratie na de komst van de PC – Jeff Lawson, CEO Twillio

Een opvallende spreker was Jeff Lawson, CEO van Twillio. Waar de presentatie wat tam opende met het alom bekende nieuws dat internetgebruik steeds meer verschuift van PC naar tablets en mobieltjes, bleken er al snel een aantal handige quickwins uit te komen.

Passieve gebruiker

Volgens Jeff zijn mensen nu vooral bezig met multitasken, dus voor bedrijven is het vechten om aandacht. De gebruiker wil meteen actie, maar wil er tegelijkertijd zelf zo min mogelijk voor doen. Dus: de gebruikers worden steeds passiever en de bedrijven steeds actiever. Een aantal aanpassingen aan je site kan er al voor zorgen dat je makkelijker bereikbaar bent.

1. Leadgeneratie-formulieren

De conclusie van Jeff Lawson tijdens LeadsConZorg voor zo klein mogelijke formulieren. Vanaf een tablet of mobiele telefoon is het ingewikkeld invullen, want je hebt bijvoorbeeld geen ‘tab’-toets om naar het volgende veld te gaan.  Verrijking van de profielen kan altijd in een later stadium.

2. Tap/Click to call

Zorg voor ‘tap to call’ in plaats van ‘click to call’. ‘Click to call’ is de standaard manier: het telefoonnummer van een bedrijf wordt op een website of in een app geplaatst. Wanneer de gebruiker erop klikt vanaf een mobiele telefoon wordt er een reguliere telefoonverbinding tot stand gebracht. De gebruiker gaat bellen en er is niets meer terug te halen van de gegevens van deze klant.

Bij ‘Tap to call’ is dit anders: als de gebruiker op het mobiele nummer klikt, wordt een VOIP-call (voice over IP) gestart. Hiermee blijft de data rond je klant zichtbaar: onder andere afkomst en landingspagina van het telefoontje kunnen worden achterhaald.

3. Snel reageren op leads

Tot slot had Jeff de belangrijke mededeling: hoe sneller je reageert op een lead, hoe meer kans je hebt op business! De markt speelt hier steeds beter op in door software te ontwikkelen waarmee sneller gereageerd kan worden.

Panelgesprek: Email Reinvented

Als e-mailmarketeer was ik razend nieuwsgierig naar het nieuws dat we over dat onderwerp in de USA zouden horen. Tijdens deze sessie waren er sprekers van Adstack, Movable Ink, Power Inbox, ActivePath. Niet allemaal hadden ze nieuws voor de Nederlandse markt, maar toch hoorde ik weer nieuwe zaken. Per persoon kregen ze een vraag die ze voor het publiek beantwoordden.

Krijgen mijn prospects en klanten de meest aantrekkelijke e-mailcontent? – Dan Quintero, AdStack

Dan van AdStack hield vooral een pitch voor zijn bedrijf, waarbij hij variabele content kan aanbieden aan de klant. Als er een aanbieding in de nieuwsbrief staat, kan bijvoorbeeld de pagina ververst worden en zo kan er een nieuwe aanbieding in de nieuwsbrief getoond worden. Door deze techniek kan klikgedrag gemeten worden en de aanbiedingen kunnen zo per persoon steeds specifieker worden aangeboden. Daarnaast is het supersnel en makkelijk testen; er hoeven niet meer tientallen versies van één nieuwsbrief gemaakt te worden voordat de ultieme nieuwsbrief verzonden kan worden.

Hoe krijg ik meer omzet uit mijn email? – Vince Pegan, Movable Ink

De meeste omzet komt volgens Vince van Movable Ink door zo uniek & persoonlijk mogelijke content. Het is inmiddels mogelijk om e-mails te sturen die ingespeeld zijn op het apparaat waarop geopend wordt, de locatie waarop geopend wordt, het tijdstip waarop geopend wordt en zelfs het weer dat het op dat moment op die plek van kracht is. Deze techniek is al bekend in Nederland, maar wordt nog erg weinig gebruikt. Het is de sleutel tot vele mogelijkheden: denk bij slecht weer aan een aanbieding voor een reis naar de zon. Denk aan de juiste formaten voor opening op mobiel, PC of juist tablet. Of geef een restaurant-tip voor als de e-mail bijvoorbeeld om 5 uur ’s avonds in Den Haag geopend wordt. Of in Amsterdam. Of in Parijs.

Hoe bevorder ik de betrokkenheid van mijn klanten? – Dileep Thazhmon, Power Inbox

Iconen in de inbox naast de onderwerpregelEn hier werd de technologie voor mij nieuw. Bij Power Inbox werken ze aan apps die volledig in de nieuwsbrief werken. Dit betekent onder andere dat je meteen op tweets kunt reageren en je kunt live terug volgen. Je kunt bijvoorbeeld ook live magazijninhoud zien aftellen of op Facebook-berichten in de nieuwsbrief reageren. Daarnaast kun je je e-mail opleuken met icoontjes naast de onderwerpregel. Zie de afbeelding hiernaast. Ik vond het heel bijzonder om dit soort interactieve e-mails te zien. Het was voor het eerst dat ik iemand letterlijk hoorde zeggen: 'Anything you wanna do on a website is now possible in email'. Maar het ging nog verder.

Hoe kom ik door mijn overvolle inbox? – Jeff Pegan, ActivePath

Met de software van ActivePath is het zelfs mogelijk om formulieren binnen de nieuwsbrief in te vullen en ook de bedankpagina in de nieuwsbrief zelf te zien verschijnen. Ook video kan direct in email worden afgespeeld en verschillende aanbiedingen kunnen met een ‘volgende’-knop worden doorgeklikt. Je kunt nu dus echt browsen binnen email. Zeker een eye-opener in de wereld van e-mailmarketing waar de ontwikkelingen niet zo snel gaan.

Natuurlijk staan deze technieken nog in de kinderschoenen en zijn er ongetwijfeld nog veel haken en ogen op dit moment. Maar voor e-mailmarketing was dit wel een openbaring en een leuke blik op de toekomst. Ook op het gebied van leadgeneratie lopen de Amerikanen voorop en daarom was LeadsCon een zeer waardevolle en inspirerende bijeenkomst voor Leads11.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Altijd interessant om over affliatemarketing / leads te lezen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.