LB Icon/Lost Boys neemt Inpact over

13 oktober 2005, 07:30

LB Icon, moederbedrijf van Lost Boys, heeft branchegenoot Inpact overgenomen. Met de overname verkrijgt LB Icon een marktleiderspositie in Nederland, zo stelt het in een persbericht.

Het Utrechtse Inpact richt zich op interactieve marketing en werd begin 2000 opgericht door Jalbert Kuijper en Igor Milder. Het bedrijf telt ongeveer 45 werknemers en is vooral actief in de fast moving consumer goods- en automotivebranche. Tot de klanten behoren Mitsubishi Nederland en -Europa, Nissan, Kroymans, Smiths, Aquafresh en Sportlife. De jaarlijkse omzet bedraagt ca. 5 miljoen euro.

Welk bedrag met de overname is gemoeid, is niet bekend gemaakt. De transactie vind plaats via een combinatie van contanten en aandelen.

Theo Cordesius, COO van LB Icon, over de overname: “Wij zijn bijzonder verheugd met deze nieuwe toevoeging aan onze onderneming. Inpact brengt creatieve digitale marketing- en communicatiediensten in, die onze leidende positie op de Nederlandse markt verder zal versterken.”

Igor Milder en Jalbert Kuijper, de oprichters van Inpact: ?Wij verheugen ons erop om onderdeel te worden van een pan-Europese groep en in het bijzonder om ons bij Lost Boys in Amsterdam aan te sluiten, het leidende merk in onze branche. Lost Boys en LB Icon bieden ons een sterk platform, met meer mogelijkheden om onze klanten ook buiten de Nederlandse markt beter te kunnen bedienen Zo kunnen we ook inspelen op de aanhoudende trend naar cross-border full-service dienstverlening in deze zeer dynamische en consoliderende industrie.?

Categorie
Tags

2 Reacties

    steef

    Was wel ’n aparte ochtend om dit opeens te horen. Zoals ik al op numarketing schreef hoorden wij het vanochtend. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. (ik werk bij inpact)

    @anders: wou je nog bellen ivm ebase, maar dacht al dat jij het nieuws snel zou oppikken. Het stond immers ook al op emerce.


    13 oktober 2005 om 07:40
    Anders

    Ik kreeg het doorgemailed van een collega van je, Steef 😉

    Ik wist dat er overnamegesprekken gaande waren, maar het duurde zo lang dat ik me begon af te vragen of de boel wellicht afgeblazen was. Maar goed, de timing is nu net na de stampei van Clockwork en de ambitieuze formatie van the people’s valley alleen maar leuker.

    Ik zal er als oud-werknemer van Inpact niet al te veel over zeggen, maar vind het een interessante move van Lost Boys dat zijn werkgebied nadrukkelijk uitbreidt richting online marketing. Dat laat richting de IT-flank toch weer wat meer ruimte over voor Clockwork en andere partijen die er aan komen zoals bv. GX, theFactor.e en Mirabeau.

    Ben trouwens ook benieuwd wat alle automotive merken die nu bij een en hetzelfde bureau terecht komen (o.a. Volkswagen, Mercedes, SEAT, Renault, Nissan, SsangYong, Mitsubishi, Kroymans-spul) er van vinden.


    13 oktober 2005 om 21:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!